rs met een probleem wie kan me helpen?:'(

sehsade

Well-Known Member
hallo,

ik heb vandaag mijn blok inelkaar gezet van mijnrs50(am6), maar als ik mijn koppeling in zijn vrij loslaat begint ie een raar geluidje te maken. Weet iemand wat dat is en hoe het verholpen kan worden???
 
Advertisement - register to remove this

lijkt volgens mij een betje op een kapotte lager maar kheb net me krukaslagers vervange en die andere waren nog goed volgens een scooterzaak
 
een heel zacht rammeltje kan er in zitten, ik had em ook voor revicie en na revicie nog :p dus best kans dat jem blijf horen, en bij mij waren alle lagers gewoon nog goed, is gewoon beetje ingesleten assen dan misschien
 
en ik heb ook nieuwe koppelingsplaten erin en als ik em in zijn 1 zet loopt ie een beetje aan op zijn koppeling terwijl ik em egt strak heb afgesteld wat is dat dan??
 
hoe bedoel je dat je een tikje voelt als jem in zen 1 zet?

dat is ook normaal, als je blokkie warm is heeft ie er minder last van alst goed is
 
ik denk dat hij bedoelt dat hij weerstand ondervind wanneer hij in zijn eerste versnelling de brom vooruit wil duwen
is vrij normaal;)anders zou je een probleempje hebben
 
sehsade said:
en ik heb ook nieuwe koppelingsplaten erin en als ik em in zijn 1 zet loopt ie een beetje aan op zijn koppeling terwijl ik em egt strak heb afgesteld wat is dat dan??


denk dat je de koppeling iets verkeerd in elkaar hebt gezet..
 
o erg bedankt man

je hebt er gelijk in dat als die warm is dat ie dat dan nie doet maar hij wil nie warmer worden dan het eerste blauwe blokje is daar een oplossing voor?? radiator afdekke ofso?? zo ja de maten?? ik zou erg blij zijn als iemand me dat kon vertelle

alvast bedankt
 
je kan omdat een rs een grote radiateur heeft een plaat maken die je ervoor schroeft, ik had em in de winter voor een derde afgedekt..

en dat je koppeling een beetje aan loopt is heel normaal als ie koud is kan verder geen kwaad, ik pm je later op de dag nog ff
 
rs-ruud said:
je kan omdat een rs een grote radiateur heeft een plaat maken die je ervoor schroeft, ik had em in de winter voor een derde afgedekt..

en dat je koppeling een beetje aan loopt is heel normaal als ie koud is kan verder geen kwaad, ik pm je later op de dag nog ff

ik vindt dat niet normaal dat ie aanloopt eigenlijk..
 
dan heb jij nog nooit schakelbrommer gereden, of AM6 gereden, als je blokje koud is voel je altijd een tik als jem in zen 1 zet, soms loopt ie wat aan, soms een beetje ratelen, iedereen heeft er last van, gozer hier uit de buurt als zijn rs koud is en hij zet met 14000 toeren zen rs in zijn 1 met koppeling in maakt ie gelijk een wheelie ;) , tis geen scooter ;)
 
rs-ruud said:
dan heb jij nog nooit schakelbrommer gereden, of AM6 gereden, als je blokje koud is voel je altijd een tik als jem in zen 1 zet, soms loopt ie wat aan, soms een beetje ratelen, iedereen heeft er last van, gozer hier uit de buurt als zijn rs koud is en hij zet met 14000 toeren zen rs in zijn 1 met koppeling in maakt ie gelijk een wheelie ;) , tis geen scooter ;)

heb er afgelopen maand net 2 gereviseerd en daar zat beide niet een aanschurend geluid in ;)
 
idd ding hoort ook koud niet aan te lopen.

Op de koppeling zit een moer als je die iets uitdraait zal die minder snel aanlopen.( als je de koppelingskabel al straks genoeg hebt staan.)
 
als het blok koud is is de olie ook koud en dus dik daarom kan hij koud wel aanlopen.

bij mijn crosmotor mag er zelf niemand voor staan waneer in hem in de versnelling zet want hij schiet vooruit
waneer de motor warm is gebeurt er niks meer
 
dat bedoel ik, en melf wat hij bedoelt is denk ik niet een aanschurend geluid, maar dat je dus dat tikje voelt als jem in zijn 1 zet, en zoals hij zelf aan geeft met warme motor heeft hij er geen last van dus, en dit is echt heel gewoon hoor, je voelt em zelfs een heeel klein beetje duwen met koppeling in, en ja ik had die stelmoer ook maximaal ingedraait en zat perfect in elkaar
 
terror-hardcore said:
als het blok koud is is de olie ook koud en dus dik daarom kan hij koud wel aanlopen.

bij mijn crosmotor mag er zelf niemand voor staan waneer in hem in de versnelling zet want hij schiet vooruit
waneer de motor warm is gebeurt er niks meer

draai jij je crosser niet warm dan?
 
rs-ruud said:
gozer hier uit de buurt als zijn rs koud is en hij zet met 14000 toeren zen rs in zijn 1 met koppeling in maakt ie gelijk een wheelie ;) , tis geen scooter ;)

Is dat niet zo met iedere schakelbrommer? :X
 
Back
Top