Roze top aerox trekkracht + aantal pk's

Mhr7trox

Well-Known Member
Hoi

Ik ben afgelopen maanden bezig geweest met een snelle rox te bouwen

Setup:

roze top 70cc
Dopler race krukas
21mm dellortho carb + malossi powerfilter + Dubbel kleps race membraam van dmp
Hpi binnenrotor
Yasuni c16
Polini speed vario incl malossi kevlar snaar en malossi koppeling

euro 102 brandstof erin

Hebben mensen ervaringen met deze cilinder?

Ben gewoon eventjes benieuwd wat voor pk's ik hier uit kan halen en of ik beter meteen een malossi mhr 7t had kunnen halen haha
 
Advertisement - register to remove this

Heb wel eens hier gelezen dat die cilinder rond de 13- 14pk zit.
Het is verder de snelste gietijzeren cilinder die er te krijgen is. Als je sneller wilt heb je een aluminium cilinder nodig.

Uit die MHR 7T zou je ongeveer 21 PK eruit kunnen krijgen in het beste geval. Vaak blijven ze rond de 19 Pk steken.
 
Heb wel eens hier gelezen dat die cilinder rond de 13- 14pk zit.
Het is verder de snelste gietijzeren cilinder die er te krijgen is. Als je sneller wilt heb je een aluminium cilinder nodig.

Uit die MHR 7T zou je ongeveer 21 PK eruit kunnen krijgen in het beste geval. Vaak blijven ze rond de 19 Pk steken.

Bedankt heel benieuwd hoe dit gaat rijden zo'n roze top
 
Het zou iets beter moeten rijden dan een DR70 RPM tuned. De due plus heeft vooral meer het voordeel van de veel grotere uitlaatpoort.
 
Hoe reidt deze settup van jou? Ben aan het twijfelen om deze cilinder te halen

Gr
Voor jullie allebei, ik heb een roze top rox met de volgende setup

roze top (getuned, uitlaatpoort groter gemaakt en spoelpoorten scherp gefreesd.

polini 3g koppeling
malossi sport vario
polini race krukas (c4 gelagerd)
Malossi snaartje
Std membraan met malossi carb
21mm delly carb (std luchtfilter want een powerfilter doet saus)
Yasuni city 16 (c16 is te hoogtoerig voor die cilinder, of je moet al een hpi willen runnen)

dit loopt heel leuk, zeker nadat hij getuned was heb je echt power op hoge toeren, loopt echt agressief voor een gietijzeren cilinder. Voor mij ideaal want zon alu cilinder is mij gwn te duur op den duur (zuigers etc)

ik zou t zeker doen, de mijne trekt menig 125 skipper weg! Testbanken gaat deze winter waarschijnlijk gebeuren dan laat ik de uitsdraai wel weten
 
Bedankt voor jou reactie,

Mag ik misschien weten hoe hard joune loopt?

Rei nu met een yamaha neos dr70 dit trekt erg lekker en een top van ongeveer 85 echte kilometers dit is tevens me dagelijkse scooter,

Voor de roze top zou ik wel 110 echte kilometers willen halen afentoe lekker gasse door het dorp ect. denkje dat dit haalbaar is zonder de tunnings en e.v.t een yasuni R? Zo niet moet ik toch joun settup overnemen haha.
Gr
Post automatically merged:

Die roze top komt trouwens op een neos LC haha
 
Mijn roze haalt een dikke 120 met uitloop, roze top is echt veel sneller dan een dr70. Reed een keer tegen een zip dr70 en reed hem voorbij alsof die op de fiets zat... hij reed op top.

110 is haalbaar zonder tunen, tunen doet verder ook weinig aan top. Hier word je cilinder vooral feller van.

Yasuni r is ook prima, ik runde eerst ook zo een. City 16 is simpelweg voor het maximale eruit halen wat erin zit.

maar een r loopt ook wel lekker hoor, anders als je sneller wilt raad ik een nardo, shot v4 of een yasuni city 16 aan. Ben zelf erg fan van yasuni pijpen dus ben daarom ook daarvoor gegaan, maar de nardo pijp is eigenlijk gemaakt voor die cilinder.
 
Dus het is misschien toch verstandig om de roze top te halen?
Ben namelijk heel erg aan het twijfelen tussen aluminium cilinder en de roze top.
Omdat een aluminium cilinder nog sneller zou moeten zijn, maar wil niet te vaak zuiger vervangen enzo.

Maxo kan je me vertellen wat je settup is?

Gr
 
Tsja aluminium is kut voor dagelijks gebruik, iedere keer warm laten lopen voordat ik weg ga zou ik gek van worden waarschijnlijk.
Alu is wel nog sneller maar het moet WEL een straatsetup blijven. 25pk op je achterwiel is leuk maar mij is t te gek. Is te duur in onderhoud en het risico is simpelweg te groot.
Daarbij is een roze top echt rap voor een gietijzeren cilinder, het ligt er dan ook aan war voor alu cilinder je wilt en wat voor setup je eromheen doet. Als ik zo lees op je acc is je overbrenging, carb etc niet echt super beukend ofzo... dus dan zou je dat allemaal moeten vervangen wil je waar voor je geld krijgen uit een snelle aluminium cilinder.

DUS, als je t mij vraagt. Haal een roze top en pleur er een 19/21mm polini cp carb op OF als je je standaard luchtfilter wilt houden een dellorto. Hou wel in je achterhoofd dat deze carb een stuk moeilijker af te stellen is ten opzichte van de polini. En een fatsoenlijke krukas, zeker op een minarelli.

mijn setup heb ik al vermeld bij een eerder bericht in dit topic, als je nog vragen hebt hoor ik t wel
 
Ja heb een yasuni r red liggen en een 19mm. Deze alu of roze top wordt niet voor dagelijks gebruik afentoe een rondje gasse 2keer per week. Ben nu aan het kijken na top performance 2 70cc aluminium deze cilinder zou met een goeie settup 21pk moetten halen. En hij zou ook slijtvast zijn. Ik denk dat ik voor alu ga aangezien ik een andere 70cc heb voor dagelijks gebruik en deze valt totaal niet op. Dus op die andere afentoe lekker gassen verder niet te veel op reide
 
Ja heb een yasuni r red liggen en een 19mm. Deze alu of roze top wordt niet voor dagelijks gebruik afentoe een rondje gasse 2keer per week. Ben nu aan het kijken na top performance 2 70cc aluminium deze cilinder zou met een goeie settup 21pk moetten halen. En hij zou ook slijtvast zijn. Ik denk dat ik voor alu ga aangezien ik een andere 70cc heb voor dagelijks gebruik en deze valt totaal niet op. Dus op die andere afentoe lekker gassen verder niet te veel op reide
Oke.... ik wil je sws een paar tips meegeven, aangezien ik eens naar de oudere topics heb gekeken en sommigen mensen echt een partij hebben zitten blaten. Autowheelies met standaard scooters enzo....
-voor de alu cilinder moet je 100% een andere pijp halen, met die yasuni r ga je t niet halen.
-als je op je achterwiel iets van je pk’s wil overhouden met er sowieso een overrange set op van malossi, dat kost ook een flinke duit.
-je carb is ook aan de kleine kant
-heb je uberhaupt een fatsoenlijke krukas in je blok zitten? Zoniet tel er ook maar een krukas met lagers en keeringen bij
Post automatically merged:

Oke.... ik wil je sws een paar tips meegeven, aangezien ik eens naar de oudere topics heb gekeken en sommigen mensen echt een partij hebben zitten blaten. Autowheelies met standaard scooters enzo....
-voor de alu cilinder moet je 100% een andere pijp halen, met die yasuni r ga je t niet halen.
-als je op je achterwiel iets van je pk’s wil overhouden met er sowieso een overrange set op van malossi, dat kost ook een flinke duit.
-je carb is ook aan de kleine kant
-heb je uberhaupt een fatsoenlijke krukas in je blok zitten? Zoniet tel er ook maar een krukas met lagers en keeringen bij
Dit klink misschien een beetje fout bedoeld ofzo maar dit zul je toch echt nodig hebben als je die 21pk wilt behalen, ik weet niet of je weet wat zoiets kost maar dat ga je flink voelen in je portemonnee. Anders is t of niet af te stellen of loopt t binnen een paar keer trappen kapot, en daar komt t onderhoud van zo’n jankende alu ook nog bij kijken.
 
Ja jullie hebben wel gelijk over de aluminium cilinder dit gaat me veel meer kosten terwijl ik voor de roze top mooie spullen heb liggen.
Yasuni R,
19mm dellorto,
malossi fly clutch,
carbon membraan,
power 1 krukass
(wordt opnieuw gelagerd c3/c4??)
race vario ben ik nog niet over uit welke ik moet kopen.

Misschien kan ik dan toch beter voor de roze top gaan wat is jullie advies verder?

gr
 
Lagers gewoon C3 nemen C4 js voor zeer hoogtoerige setups. In de search is hier ook het een en ander over te vinden.

Vario zou ik de MHR van Malossi nemen, is wel rond de 90 euro maar wel een goed ding. Die fly clutch zou ik ook vervangen voor de delta clutch of polini 3g speedclutch. Beide zijn goed en ook verstelbaar. De fly clutch is meer een vervangingsding.

Mocht je nog budget hebben zou ik de TP nardo of gianelli shot uitlaat halen. De nardo van TP is ontwikkeld voor deze cilinder en de beste resultaten mee te halen als je hem niet laat tunen.
 
Haal idd een polini 3g en een malossi sport vario, de mhr variant zou ik niet doen ivm het aluminium materiaal wat alleen een bepaald aantal gram rollen slikt. Ga gewoon voor een malossi sport a 60 70 euro

c4 lagers zijn voor je setup het beste, zeker als je ooit nog verder wil gaan qua cilindertuning. Anders kan je je krukas weer laten lageren...
De krukas zelf is top, ik neem aan dat je met carbon membraan std membraan met carbon plaatjes bedoelt? Dat loopt namelijk het beste
 
Oke thnx.

De vario wordt dan van malossi e.v.t de mhr en anders de malossi sport.

Koppeling laat ik waarschijnlijk voor wat het is aangezien deze ook netjes af te stellen is door de schroefjes. Misschien is dit al een delta clutch??

Membraam is standaard met nieuwe carbonnen plaatjes.
Uiteindelijk komt er dan een gianelli shot onder, maar eerste tijd met de yasuni R gassen.
Hebben jullie nog tips voor de luchtfilter en spruitstuk?

Gr
 
Ook mooi thnx voor jullie advies/tips.

Nu kan ik beginnen met het blok te polijsten ect, nieuwe lagers erin zetten wss c3 van SKF.

Verder hou ik jullie op de hoogte van de scooter als hij zover klaar is.

Gr
 
Back
Top