Rover Grand Retro loopt te hard

musicscore

New Member
Mijn scooter loopt te hard. Het is een 45km/u scooter maar hij loopt wel 60 km/u. Heb nu vario ringen op de vario gezet en dat begrensd de snelheid naar pakweg 58km/uur. maar het verbruik neemt enorm toe.
Ik had geen sensor in het carter maar heb deze nieuw gemonteerd. Weet alleen niet waar ik deze moet aansluiten. Op de CDI zijn alle draden in gebruik maar of die ook allen aangesloten zijn, tja lastig zoeken in zo'n wirwar kabelboom van mijn Rover Grand Retro.

Weet iemand waar/hoe die sensor aangesloten moet worden ?

Zover ik uit schema's haal zou deze denk ik op pin 3 van de CDI moeten komen :

cdi-china_zekering_kapot_gy6_scootparts-2_2_14.png
Het is een 2de handje en ik denk dat de sensor in de carterklep ooit is weggehaald.

Graag jullie tip.
 
Advertisement - register to remove this

Nieuwe monteren en draad aansluiten lijkt mij het eenvoudigste. Moet op de signaal gever sensor spoel. Dus inderdaad op pin 3. De conector van deze draad ligt bij mijn grande retro onder de carburateur , en gaat vandaar naar de pick up , welke ik dacht een wit/blauwe is , maar weet ik niet meer zeker.
 
Nieuwe monteren en draad aansluiten lijkt mij het eenvoudigste. Moet op de signaal gever sensor spoel. Dus inderdaad op pin 3. De conector van deze draad ligt bij mijn grande retro onder de carburateur , en gaat vandaar naar de pick up , welke ik dacht een wit/blauwe is , maar weet ik niet meer zeker.
Heb inderdaad nieuwe gemonteerd maar twijfel of deze inderdaad aan Pin 3 moet komen. (Signaal gever spoel). Daar zit nu al een draad op de CDI. Is het inderdaad aansluiting 3 ????? Als dat bij jou zo is ga ik dat eens proberen. Bedankt voor je antwoord
 
Ja dat klopt , aansluiting 3 . Daarnaast zit ( bij mij ) een groene is massa. Kijk even welke kleur deze draad op 3 bij jou heeft , en kijk of voel dan eens op het blok onder de carb ter hoogte van de lucht inlaat waar de slang van het lucht filter zit , daar zit bij mij een enkele connector aan deze draad , en via de cartersensor draad gaat deze dan naar de cartersensor , loopt onderlangs en gaat van onderen naar de sensor
Post automatically merged:

4slaf4life Klopt mijn scooter geeft 55 aan voluit en gaat op gps 47. Tijdens de afgelopen koude dagen scheelde dat ongeveer 2a3 km dat hij harder liep. Haal ik de connector los van de sensor , geeft de teller over de 60 aan.
 
Last edited:
Back
Top