Rover bike 50

Marcssr1

New Member
Goedendag allen,


Ik rijd momenteel al een tijdje op een rover bike 50.
Scooter was vroeger een 45kmh uitvoering en is nu omgekeurd naar 25kmh.

Vorige week heeft mijn start relais het begeven, deze vervangen en per ongeluk een kleine kortsluiting gemaakt. Alle zekeringen nagelopen deze waren nog goed. Fijn, ik een test rit maken en tot mijn verbazing loopt hij nu zo'n 68 kmh op de teller voorheen 35.

Iemand hier enig idee waar die op begrenst is/Was zodat ie weer een een normale snelheid krijgt?

Groetjes Marc
 
Advertisement - register to remove this

Rover Bike is een Chineese kloon en heb hier geen schema van.
Ik weet ook niet of de snor cdi van jouw scooter begrensd is op toerental of werkt met een cartersensor
Waarschijnlijk is de cdi beschadigd geraakt door de kortsluiting of er scheelt iets met de cartersensor indien deze überhaupt aanwezig is.
 
Rover Bike is een Chineese kloon en heb hier geen schema van.
Ik weet ook niet of de snor cdi van jouw scooter begrensd is op toerental of werkt met een cartersensor
Waarschijnlijk is de cdi beschadigd geraakt door de kortsluiting of er scheelt iets met de cartersensor indien deze überhaupt aanwezig is.
In mijn optiek wel een apart verhaal, een cdi doet het of doet het niet lijkt mij?
Er zit een sensor in mijn carter bij mijn koppeling in de buurt, deze had ik voor mijn 'probleem' al gezien en zag dat deze nergens op aangesloten zit
 
Deze cartersensor hoort op je cdi te zijn aangesloten, in jouw geval een snor-cdi uiteraard.
Maar als deze nooit is aangesloten geweest, heb je waarschijnlijk voor de ombouw van brom naar snor een 35 kmpu cdi gebruikt.

Dit is echter niet de originele cdi die op deze scooter hoort, maar goed.

Je kunt het een apart verhaal vinden maar heb jij een andere verklaring waardoor de scooter ineens onbegrensd loopt nadat je een kortsluiting hebt gemaakt?
 
Oké ik ben een leek met 4takt... Dus mijn oplossing is om een nieuwe '25kmh' cdi te kopen? Ik vind persoonlijk wel apart om door een kleine kortsluiting te maken dat dit apparaat ineens ruim 60 loopt.
Post automatically merged:

Nou, ikzelf heb de scooter niet terug 'gevoerd' naar 25kmh zo heb ik hem gekocht. Vond het heel apart dat die dit ineens doet, ben wel bekend in de 2takt wereld.
 
Dat is zeker niet gek.
Maar je weet zeker dat deze sensor nooit aangesloten heeft gezeten?
Want als de scooter geheel origineel zou zijn zou deze sensor verhinderen dat hij sneller loopt dan de constructiesnelheid.
Als je de verbinding dan tussen deze sensor en de cdi zou verbreken loopt de scooter onbegrensd, bij jouw scooter dus ongeveer 68 kmpu.

Hangt er geen draadje los bij de cdi?
Zo nee, is het kopen van een zelfde cdi als er nu in zit een oplossing.
 
Back
Top