Rotor verdraaid

René S.

6.26
Hallo

Mijn rotor verdraaid steed onder het rijden. Ik zet hem op 3.5mm(hpi2004), starten en dan loopt ie goed. Ga ik dan 100m rijden dan begint ie te stotteren en te doen. Blijkt me rotor kwart slag gedraaid te zijn.

Ik zet hem met luchdruksleutel vast. Wat me wel opvalt is dat soms wanneer ik de moer van de as afdraai dat me rotor dan al los zit(kan hem er zo afpakken). Ene keer wel andere keer niet. Normaal moet ie toch vast zitten wanneer ik hem met de luchtsruksleutel aandraai?

Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

Je rotor mag er zo niet vanaf gaan, die klemt zich vast op de krukas en moet je met een rotortrekker eraf halen. Ik denk dat je rotor niet goed is of er is iets ernstigs versleten.

Geef eens meer info, blok en wat voor soort rotor...
 
wat voor moer heb je 14 of 15?

het is zo dat een 15mm moer (met geintergreerde ring) niet in het gat past van de rotor, moet beetje worden afgesleten, ook een normale dop 15 past niet in het gat. misschien is het zo dat jij hem daarmee vastdraaid.. en hij dus klemt in de rotor, maar dat hij de rotor niet op de as klemt. het beste is dus een 14moer (met geintergreerde ring) te gebruiken, eventueel met extra ringetje.

maar tis niet zo dat je moer los trilt?

mvg,
 
Ik heb idd een 15 moer met ring. Ik kan hem probleem loos eerst met de hand erop draaien en vervolgens met luchttol.

Mijn 15dop van de luchttol zet past er idd niet in, gebruik ik een andere voor. Maar heb niet echt het idee dat de moer los zit.
 
en als je die rotor erop heb geschoven he, zie je dan door het gaatje alleen schroefdraad?..

maar jij hebt die 15moer niet stukje afge"draaid" zegmaar, als je de rotor los in je hand hebt, kan je die ringmoer helemaal tot het diepste erin duwen?
 
Ff een ringetje (of 2) tussen je rotor en je moer doen. en gewoon met een ratel aandraaien, super vast hoeft idd niet... Ik heb er nu ervaring mee, met de luchthamer vast zetten doe ik iig nooit meer !

en als jij zegt dat deze rotor is gemaakt voor jou blok dan zal het daar niet aan liggen lijkt me (of er is iets goed gaar)
 
De rotor is zeker voor weten voor pia. Op mijn doppler as had ik er geen problemen mee. Toen had ik wel een 14 moer en nu een 15.

Zal morgen even ringetje(of 2) ertussen doen.

Maar waarom moet je niet met luchthamer vast zetten? Vast is toch vast en het hoeft niet op zoveel Nm zoals cilinder lijkt me.
 
TunedFox said:
De rotor is zeker voor weten voor pia. Op mijn doppler as had ik er geen problemen mee. Toen had ik wel een 14 moer en nu een 15.

Zal morgen even ringetje(of 2) ertussen doen.

Maar waarom moet je niet met luchthamer vast zetten? Vast is toch vast en het hoeft niet op zoveel Nm zoals cilinder lijkt me.
omdat je met een luchthamer direct veel koppel hebt op je moer waardoor het gewoon dol kan draaien,of je moet hem in een erg lichte stand kunnen zetten. en een cilinder zet je met een nm 11 vast vaster hoefd niet je rotor zou ik gewoon met 20nm vast zetten omdat het conisch vast zit
 
TunedFox said:
Maar waarom moet je niet met luchthamer vast zetten? Vast is toch vast en het hoeft niet op zoveel Nm zoals cilinder lijkt me.

de laatste keer dat ik dat heb gedaan (was btw ook de eerste keer) kreeg ik met geen mogelijkheid de rotor meer van m'n as af...

uiteindelijk is het geluk met een belachelijk grote lager trekker en heeeel veel kracht zetten.
 
gewoon die 14 moer weer gebruiken! gegarandeerd dat het dan weer het zelfde is als op die doppler as.

ik heb zelf een 15moer, dat is hoop gedoe, afslijpen enzo, omdat die moer niet helemaal onderin de rotor kan komen.

gewoon die 14moer er weer in dus :)
 
misschien domme opmerking:

maar heb je hem wel goed aangedraaid aangezien dit soms wel eens over het hoofd word gezien. :rolleyes:
als de rotor niet goed vast is gezet verspringd die idd. :)
als dit zo is heb ik niks gezegd ;)
 
Back
Top