Rotonde nemen met brom

Als ik met mijn bromfiets op een bromfietspad rij en bij een rotonde aan kom, hoe/waar moet ik invoegen, want er staat dan gelijk een bortje dat het alleen voor fietsers is maar niet voor bromfietsers dus moet je gewoon eerst over het fietspad (wat dus eigenlijk niet mag) en dan pas invoegen op de rijbaan of, gelijk invoegen tussen de auto's (op een hele rare manier)?
 
Advertisement - register to remove this

als je geen "oprit" hebt (bij gescheiden rijbaan/fietspad) dan Moet het bij het bordje, ik pik soms iets eerder een gaatje en andersom ga ik erna weer terug zodat ik kan (omdat ik vaak duo rij en nog geen brommer-snelheid heb, zou ik auto's anders teveel ophouden) als ik naar een rotonde toe kom heb ik vaak wel gang waarmee ik er tussen kom. (brug op blijf ik bijv. ook op de fietsstrook) ik schipper een beetje, probeer wel te kijken of de politie meekijkt of niet. ik heb ook motor gereden tussen de auto's, misschien gaat het voor mij wat makkelijker..
 
Melden bij de gemeente/weg beheerder, beetje leuk argumenteren zoals.
Invoeg is ongemakkelijk/onveilig bij drukker verkeer, heb ik ook gedaan waar alle wegen bromfietspaden zijn alleen de rotonde niet en je kan uiteindelijk nergens meer het fietspad fatsoenlijk op.
 
Back
Top