Roterende Inlaat

Advertisement - register to remove this

jij wilt echt niet weten wat zo een carterhelft kost :x

Daar vraagt hij toch niet om??

Maar volgens mij heeft nog niemand hier van het forum zo'n carterhelft gekocht.
Er is toen bij nieuwe parts nog een kleine discussie over geweest of het wel zin had of niet, misschien dat je dat even op moet zoeken..
 
Dan kun je in mijn ogen beter een setje aanschaffen van wiebe platinga, deze setjes zijn veel goedkoper en kun je dan zelf pasmaken op je carter en krukas. chezzmo van dit forum heeft een runner met roterende inlaat.
 
Een vriend van me daar die baas van heeft ook een roterende inlaat op een piaggio blok, deze gaat ook sbo rijden de naam is emiel smedts maar
dat blok schijnt sneller te zijn dan een gewoon blok ik weet niet of die testbank uislagen heeft, maar het knalt als een gek .
Maar dat is ook compleet zelf gemaakt dus geen gekocht spul

weet niet of je kunt wachten tot meppel daar zal hij wel rijden dan kun je het hem vragen en zelf zien

verder suc6 als je zon gekocht carter echt op en top wil laten knallen zal jij nog veel met de schijf aan kloten zijn
 
Dan kun je in mijn ogen beter een setje aanschaffen van wiebe platinga, deze setjes zijn veel goedkoper en kun je dan zelf pasmaken op je carter en krukas. chezzmo van dit forum heeft een runner met roterende inlaat.

met die setjes kun je zo goed als niks , een roterende inlaat is absoluut geen plug and play..

zelfs op een Kreidler nog niet waar deze setjes voor bedoelt zijn..


het moet allemaal precies kloppen , ik maak zelf nu een roterende inlaat op een Tomos schakelblok, om dat te doen moet je alu kunnen gieten , anders dicht het blok nooit af , ook zul je zelf aan het draaien en frezen moeten om het blok klaar te maken voor een roterende inlaat , ook moet je de krukas aanpassen , en dat is ook niet even 123..
 
Een vriend van me daar die baas van heeft ook een roterende inlaat op een piaggio blok, deze gaat ook sbo rijden de naam is emiel smedts maar
dat blok schijnt sneller te zijn dan een gewoon blok ik weet niet of die testbank uislagen heeft, maar het knalt als een gek .
Maar dat is ook compleet zelf gemaakt dus geen gekocht spul

weet niet of je kunt wachten tot meppel daar zal hij wel rijden dan kun je het hem vragen en zelf zien

verder suc6 als je zon gekocht carter echt op en top wil laten knallen zal jij nog veel met de schijf aan kloten zijn

mja , wat is een "gewoon" blok ?

in de GP's rijden zowel roterende blokken als membraangestuurde blokken , het verschil is minimaal , dus zoveel vermogen heeft dat niet zomaar.

en bovendien is het niet meteen gezegd dat je als je een roterende set erop bouwt dat je meteen vermogen hebt , je moet wel weten waar je mee bezig bent.
 
carb gooit alles naar binnen vanaf de ontstekingskant. wat hier de voor/nadelen van zijn kan ik je niet vertelle. maar het schijnt dat het mengsel naar 1 kant naar binnen brengen onbalans kan veroorzaken. dat stond in een oud topic hierover
 
Roterende inlaat:
Aan de onstekings kant zit een schijf op de krukas, met een gat erin. (simpel gezegt). De carb zit daar op aan gesloten. Die staat uiteraard stil, maar de timing van mengsel doorlaten wordt dus gedaan door die schijf. Dus met roterende inlaat is het waarschijnlijk mogelijk om een hoger toerental te halen. Nadeel is dat het moeilijk te maken is+ veel geld kost.

Bedankt allemaal voor de info, ik verdiep me zelf er nog wat meer in voordat ik beslissingen neem.

thunderblade jij wilt echt niet weten wat zo een carterhelft kost :x

Vertel eens, dan weet ik waar ik op moet rekenen.

Mvg
 
Is te vinden in 1 van de nieuwe parts topic's. Ik heb zelf even gezocht maar kon het zo 123 niet vinden...
 
mja , wat is een "gewoon" blok ?

in de GP's rijden zowel roterende blokken als membraangestuurde blokken , het verschil is minimaal , dus zoveel vermogen heeft dat niet zomaar.

en bovendien is het niet meteen gezegd dat je als je een roterende set erop bouwt dat je meteen vermogen hebt , je moet wel weten waar je mee bezig bent.

Daar komt nog bij dat die roterende inlaten in de GP's niet zijwaarts gemonteerd zitten, maar naar achteren toe, en dus voor een betere mengsel toevoer zorgen t.o.v. de zijwaarts gemonteerden.
En zelfst in dat geval is de winst (als die er al is) minimaal.
 
Daar komt nog bij dat die roterende inlaten in de GP's niet zijwaarts gemonteerd zitten, maar naar achteren toe, en dus voor een betere mengsel toevoer zorgen t.o.v. de zijwaarts gemonteerden.
En zelfst in dat geval is de winst (als die er al is) minimaal.

de allerlaatste gp's aprilia's wel ja , Jan Thiel heeft een systeem gemaakt met een asje waardoor de inlaat achter het blok ter hoogte van het membraan kan komen te zitten.

vroeger had je in het begin dubbel roterend , dan was de spoeling ook anders dan enkel roterend , door m achterop te zetten komt het weer mooi van 1 kant. maar dat neemt niet weg dat de enkel roterende machines met schijf op de krukas opzij niet willen lopen :*

06.jpg


wel interressant , er zijn wel meer roterende blokken geweest met een aandrijfriempje (ala piaggio oliepomp) , stredor , konig o.a.

http://www.flickr.com/photos/85689738@N00/344141896/in/set-72157594456814612/
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=15385
 
dat konig blok snap ik geen hout van, helemaal goed bezig door dat schijfje bovenop te doen, zit die inlaat gewoon echt op een supervage positie :s
 
mja , toendertijd werd alles geprobeerd ;)

dat is ook het mooie aan die tijd , dat ieder voor zichzelf wat maakte ipv even een setup te kopen..

er zijn heel wat bijzondere dingen gemaakt in die jaren.

dat snaartje was overigens ook het probleem geloof ik , die willen nogal eens knappen zover ik weet.
 
dat denk ik eigenlijk niet , we hebben het hier nog even een blokje met zo'n 15 pk aan het achterwiel mischien , tegenwoordig met 22/23 pk (met 70cc uiteraard) is het nog moeilijk heel te houden lijkt me.
 
Back
Top