rotatie motor

Hey Joost leef jij ook nog. :p

Volle bak. :D

attachment.php
 
productie auto's worden idd steeds meer diesel, maar no way dat een merk zoals porsche een diesel gaat maken.
(tenminste ik zie het nog niet gebeuren op korte termijn).

Ik denk dat als ze in de cayenne ook een 3.0 diesel hadden geplaats die zeker veel verkocht zou worden, maar het bepaald ook dan een negatief imago van het merk voor veel mensen.
 
Gearox said:
productie auto's worden idd steeds meer diesel, maar no way dat een merk zoals porsche een diesel gaat maken.
(tenminste ik zie het nog niet gebeuren op korte termijn).

Ik denk dat als ze in de cayenne ook een 3.0 diesel hadden geplaats die zeker veel verkocht zou worden, maar het bepaald ook dan een negatief imago van het merk voor veel mensen.

Als er in de cayenne bijvoorbeeld die V10 tdi van VW had gelegen, dan had ik het wel geweten hoor.

Grote kans dat audi een supercar op diesel gaat maken, daar komt een uitvoering van die le mans motor in.
 
maar het is gewoon zo dat diesel det vermogen niet kan evenaren aan een benzine motor(bijv. alle bij 2l en een turbo) die diesel kan nooit meer dan 5000-5500 toeren maken gewoon omdat de diesel dan niet meer kan vernevelen en nog wel wat meer factoren. een snelle benzine auto kan dan nog door tot de 8000(waar ze zo rond 7000-8000 het meeste vermogen hebben) komt er dus op neer dat de benzine veel vaker een arbeidsslag kan maken alleen die arbeidsslag is wel minder sterk maar dat kan dar niet tegenop+pippi+
 
Maar op 3000 toeren heeft een diesel veel meer vermogen dan een benzine motor. En ja op topvermogen, die 7500 toeren wint een benzine ja, maar laten we eerlijk zijn, met een benzine haal je dat echt nooit. Met een diesel rij je wat meer op topvermogen, en haal je dus wat meer rendement uit je motor.
 
Als ik een auto heb die 7500 toeren kan draaien, kan dat rendement me geen flikker schelen hoor :p

Je kan ook gewoon een turbo op een benzineauto schroeven, dan zal 'ie ook wat meer koppel hebben bij lagere toerentallen. Nu roept iedereen maar dat diesels door modern vernuft net zo krachtig zijn als vergelijkbare benzinemodellen, vergetend dat diesels bijna allemaal over turbo's beschikken.. die bij benzinewagens alleen maar toegepast worden op de snelle & sportieve modellen :p
 
Maar zelfs met een turbo is een diesel zuiniger dan een benzine zonder turbo. Er zit gewoon weinig toekomst in de benzine, hoe jammer ik dat zelf ook vind.
 
Mee eens8) Want hoewel een diesel zuiniger is en mss meer vermogen heeft in de lage toeren blijven ze een takkeherrie maken:)
 
JohnB said:
Olie verbruik neemt toe naarmate de KM stand toeneemt. Het zwakke punt van de rotatie motor.

Er moet een minerale olie in omdat deze beter verbrand.

mineraal x| wat voor onderhoudsintervallen heeft zon ding dan wel niet :eek:

NewMini said:
feit blijft dat toerenjankende benzines geil zijn en
dieselsound niet, klar.

:W second that
 
Th@ De@LeR said:
Mjah Jaguar zou ook nooit diesels in hun auto's leggen. Is er nu toch van gekomen ...
Subaru is er ook mee bezig...

Geloof dat Audi zelfs Le Mans gaat rijden op diesel? Wordt nog wat, dikke rookpluimen bij de start :W :D
 
Stephan@Spy said:
Maar zelfs met een turbo is een diesel zuiniger dan een benzine zonder turbo. Er zit gewoon weinig toekomst in de benzine, hoe jammer ik dat zelf ook vind.

Met een turbo kun je het rendement verhogen, dus ook op een benzinemotor kan dat een zuiniger geheel opleveren.
Kijk maar naar een smart: kleine motor met turbo, voor een hoger rendement dus lager brandstofverbruik.

Als je goed wil vergelijken neem je een ongeblazen benzine en dieselmotor die hetzelfde topvermogen leveren en kijk je dan naar het specifieke verbruik, dus de grammen per kWh. De diesel is dan in het voordeel door het gebruik van een hogere compressieverhouding en het ontbreken van een gasklep (minder aanzuigverliezen).

Echter zijn er ook ontwikkelingen gaande om een zogenaamde "kwaliteitsregeling" ook toe te passen op direct ingespoten benzinemodellen ,dus vlak de benzine zeker nog niet uit...
 
Mechanic said:
Subaru is er ook mee bezig...

Geloof dat Audi zelfs Le Mans gaat rijden op diesel? Wordt nog wat, dikke rookpluimen bij de start :W :D


Wordt al langer met diesel geraced :+

most12.jpg
 
BMW heeft vorig jaar al de 24h race gewonnen met een 320d in de normale klasse.

En turbodiesel motoren vergelijken met benzine motoren is gewoon irreeel
 
Zou zelf ook geen diesel nemen, puur voor het geluid.. alhoewel een 6-cilinder nog wel te overwegen is, die klinken tenminste niet als een tracktor :X een 330, of een 535... maarja die zijn dus niet te betalen voor mij :p

Maar het ging over rotatie motoren, en die zijn gewoon geil 8)
 
Back
Top