rotatie motor

in een conventionele motor zijn alle grote motoormerken al 100 jaar mee bezig te onwikkelen, hoelang wordt de rotatie motor al ontwikkeld? ja juist nog niet veel, en daarbij is het eigenlijk alleen mazda die het onwikkeld.
en het is waar dat zon ding redelijk milieu vervuilend is, er zitten ook 2 reuze katelysoren onder van 25kg samen :7 , maar goed het milieu boeit mij echt geen fuck, het gaat mij er om hoe hard zon ding gaat, ik ga niet mijn gas inhouden omdat het mileu wordt vervuild dan:X 8)
 
wat is een conventionele motor?
Wie bepaald dat?
Het is een rotatie motor met SCHIJVEN en een Otto motor met zuigers.
Erg groot verschil. De otto motor is vanwege zn "eenvoud" de gangbare motor geworden , maar zeker niet convetioneel.

Hoe je t ook bekijkt de Otto motor is eigelijk een super dom systeem doordat je bij iedere omwenteling weer die zuiger moet afstoppen én opgang brengen.
Hier gaat zomaar 25% als het niet meer is van de totale energie in verloren.

Daarbij is uiteindelijk het hele verbrandingsmotor proces dom omdat er veel energie verloren gaat in de hitte.

2 takt erbijhalen slaat ook nergens op , omdat als je vermogen uit een 2t wil halen je of giga veel toeren moet maken of een zeer grote inhoud.
Beide zijn niet rendabel
 
JohnB said:
wat is een conventionele motor?
Wie bepaald dat?
Het is een rotatie motor met SCHIJVEN en een Otto motor met zuigers.
Erg groot verschil. De otto motor is vanwege zn "eenvoud" de gangbare motor geworden , maar zeker niet convetioneel.

Hoe je t ook bekijkt de Otto motor is eigelijk een super dom systeem doordat je bij iedere omwenteling weer die zuiger moet afstoppen én opgang brengen.
Hier gaat zomaar 25% als het niet meer is van de totale energie in verloren.

Daarbij is uiteindelijk het hele verbrandingsmotor proces dom omdat er veel energie verloren gaat in de hitte.

2 takt erbijhalen slaat ook nergens op , omdat als je vermogen uit een 2t wil halen je of giga veel toeren moet maken of een zeer grote inhoud.
Beide zijn niet rendabel


jezus, je mag toch wel snappen dat ik met conventioneel een otto motor bedoel:rolleyes: :X
 
Trouwens, de benzinemotor staat gewoon op uitsterven, ruim de helft van de nieuwe verkochte auto's is een diesel. En dat percentage stijgt alleen maar verder.
 
Stephan@Spy said:
Trouwens, de benzinemotor staat gewoon op uitsterven, ruim de helft van de nieuwe verkochte auto's is een diesel. En dat percentage stijgt alleen maar verder.
Zolang er met auto's geraced zal worden, zal de benzine motor blijven bestaan:)
 
JohnB said:
wat is een conventionele motor?
Wie bepaald dat?
Het is een rotatie motor met SCHIJVEN en een Otto motor met zuigers.
Erg groot verschil. De otto motor is vanwege zn "eenvoud" de gangbare motor geworden , maar zeker niet convetioneel.

Hoe je t ook bekijkt de Otto motor is eigelijk een super dom systeem doordat je bij iedere omwenteling weer die zuiger moet afstoppen én opgang brengen.
Hier gaat zomaar 25% als het niet meer is van de totale energie in verloren.

Daarbij is uiteindelijk het hele verbrandingsmotor proces dom omdat er veel energie verloren gaat in de hitte.

2 takt erbijhalen slaat ook nergens op , omdat als je vermogen uit een 2t wil halen je of giga veel toeren moet maken of een zeer grote inhoud.
Beide zijn niet rendabel


precies waar ik op doelde

best kun je ze vergelijken door een wankel tegenover een 1 cilinder 4 takt plaatsen, eens kijken wie er zal blazen. 3 verbrandingen per toer of 1 per 2 toeren ik zou het wel weten :p

en wil je zuinig rijden moet je maar gaan dieselen met een polo ofzo
btw een geblazen motor komt ook snel tegen de 20l/100km
 
Last edited:
Hoe wordt zo'n wankelmotor nou gesmeerd? Op de manier van een tweetakt? En is er ook nog speciale olie nodig?
 
Olie verbruik neemt toe naarmate de KM stand toeneemt. Het zwakke punt van de rotatie motor.

Er moet een minerale olie in omdat deze beter verbrand.
 
attachment.php



als t stuur rechts mag zitten :p
dikke bak :) En een prima vermogen.
 
Back
Top