This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Rook uit accubakje + raar geluid

Status
Not open for further replies.

AdrenalinNRG

Power up your NRG!!!
Hallo,

Ik heb een vraagje

ik heb vandaag mijn accu aan de lader gegooid en aangesloten (nieuw)

nu als ik het contact aan doe , hoor ik een raar zacht geluidje alsof er een kap een beetje wringt (ter indicati, wat voor geluid het is ) zachtjes zo rrchhhhrrcchhkrrrcchhh, en er kwam rook uit het accubakje en het stonk alsof er iets verbrand was /kortsluiting heeft gemaakt ?

Kan iemand me verder helpen?

Het betreft btw een Piaggio NTT.

Alvast erg bedankt,

nope , al gechecked en 2 nieuwe gebruikt, maar blijf het horen+ruiken , kan niet goed zijn denks , het is als ik mijn contact aan doe , 2 seconde erna ong hoor ik het , maar ik doe dan snel mijn contact uit , want weet niet of ik er schade mee aanricht.
Verder nog iemand die me kan helpen?

Toch bedankt voor de reply Dave*

nope , gewoon normale stand , en er zit ook een normaal type zekering in , ik kom er ook echt niet uit zo , maar in ieder geval bedankt voor de tips.

gr

Verder iemand??

Als je een accu oplaad , hoor je meestal dat Hngggg ( wat je net zo zei ) geluid.

Dit is het bubbelen van het accuzuur , en kan verder geen kwaad ( mits je de accu er niet te lang aan laat hangen )

Dat rook wat er vanaf komt , wat voor kleur is dit ?

Beetje wittig ?

ja witte rook , maar het is zo:

Ik heb bij de + (2 rode draden i.p.v. 1 rode draad)
bij de min gewoon 1 zwarte draad

Nu heb ik even wat geprobeerd en als ik de ene rode draad van de 2 , laten we zeggen de onderste aansluit , doet mijn elektra (beun-to-beun) het wel , Benzine metertjes op het dashboard , de rest zoals elektrische start is allemaal gestript:s

maar wanneer ik de 2e rode draad gewoon op de + pool duw , zie je vonken ervanaf komen , nu is mijn vraag ( moeilijk van afstand want jullie weten zo niet wat er gebeund is) waar is die andere draad voor?

er is namelijk bij de voorkap , op de claxon een stukje montage band gemaakt met een Rode lamp erop (soort van wannebe neon denk ik dan, maar de rode draad van dat lampje hangt er gewoon los naast en is via een andere draad verbonden met de Hoofdverlichting...

dus wat zou dit kunnen zijn?

alvast bedankt voor de reply's

Meestal als er "vonkjes" vanaf komen is er iets van kortsluiting aan de hand.

Beter gooi je die kabel los.

En houd je de andere kabel voor je gewone electra er wel gewoon bij.

Als je dat gebeuren bij de claxon wilt houden , zal je het opnieuw moeten aanleggen.

Want als ik het zo lees , is het een janboel ( vandaar de vonkjes ) en zit er niets tussen van een zekering of iets dergelijks.

vonkjes zijn niet altijd kortsluiting, dan zijn het meestal VONKEN. je krijgt vonkjes als je lichtjes over de +of- pool wrijft als ze juist aangesloten zijn, dit is gewoon omdat je dan geen echt goed contact maakt

jep , ook met nieuwe , er zit een zekering tussen , maar benzine metertjes enz doen het nu wel , dus als ik nu elek. start enz aansluit ( zijn gestript , evenals de remsensor kabeltjes) en dat doet het , dan zal het me en dikke vette worst wezen

Jongens bedankt voor alle reply's ik ga weer aan de slag!

Status
Not open for further replies.