Rook en ijzer knallen

GuidoGouda

Aerox member
Ik vandaag mijn rollen vervangen met een zuigerstop.
Maar toen ik hem starte kwammen er allemaal knallen en als ik meer gas gaf kwamen er skrille(ijzerige) knallen uit mijn scooter en rook uit mijn uitlaat. Ik d8 ik eerst dat bougie niet goed zat dus heb die er uitgehaald en opnieuw ingezet. Maar het bleef hetzelfde, ik heb maar meteen uitgezet want denk dat anders met hele cilinder naar de maan draai.

Weet iemand wat het kan zijn>???

Alvast bedankt Guido
 
Advertisement - register to remove this

beetje vaag ja, maar dat wat x8racer zegt...
ik ben dus ook niet zon fan van een zuigerstop....Kvindt dat gekloot op me zuiger maar nix, dus ik zou ff je sucker na gaan kijken...
 
in principe moet je dan je hele cilinder eraf halen... dan kan je het het makkelijkst zien!! en al was er een makkelijkere manier, als je zuuger kapoet is moet je cillinder er tog af... nu kan je em gelijk even inspecteren en evt. vervangen ed!! succes
 
Ja ik heb watergekoeld dus das kut?
Maar als ik alleen de kop er van haal kan ik het dan zien
en spuit er dan allemaal koelvloeistof uit of kan ik er gewoon een bakeje onderzetten?

Dus ben flink genaaid door die zuigerstop ik had hem er wel zachtjes tegen aangedraaid.
 
Ja ik heb er een nieuwe bougie ingedaan en toen liep die weer goed.
Toen ben ik er weer meer gaan rijden en naar een paar minuten toen (1km) trok ik weer is op en ineens was er boem en verloor ik mijn motor vermogen en ratelde de motor nog ff door en sloeg toen af.
Ik ben er toen mee naar huis gelopen en later op nieuw proberen te kicken, dat lukt wel de motor wel en blijft ook wel lopen maar hij stotterd heel erg en er komen weer van die onregelmatige knallen. Net als die oude bougie.
Ik weet niet wat moet.
Weer een nieuwe bougie halen??
Of moet er toch wat anders aan de hand zijn?
Kan zo'n nieuwe bougie eigenlijk al na een 1km al weer kapot zijn.??
 
Als je zuiger egt naar de klote zou zijn, moet je dat als ie in het BDP (Bovenste Dode Punt) met een zaklamp makkelijk kunnen zien, wanneer je de bougie eruit draait... tenzij ie ergens anders kapot is. (Zuigerstop KAN naaldlager vernielen bijvoorbeeld, maar dan ist ws snel afgelopen)
 
draai nou gewoon ffies je kop eraf en koop ffies een nieuwe kop pakking voor de zekerheid (als je een vloeibare pakking heb)

en anders ken het wel eens je onsteking zijn ja,maar heb je wel de goeie warmte graad van je bougie ? want ik had dit ook een keertje met een 8 maar ik heb 10 nodig
 
probeer eens een 9 maar jah ik snap er niet zoveel van van jouw probleem ik weet toen ik dat had met me sr dat het me keeringen waren ik zou zeggen haal je kop en eens af en anders ffies je hele cilinder en ga ffies goed kijken
 
Back
Top