Rood lampje op de dashbord gaat branden na 10 minuten

Mick12345

New Member
Hallo,
Ik heb een scooter van het merk ''GTS Toscana pure'' met een blauw kenteken.
Hij rijdt soepel en trekt goed op. Alleen na 10 minuten rijden gaat er een rood lampje branden in het dashbord.
Ik heb laatst mijn scooter een beurt gegeven en hierna heb ik dit probleem pas gekregen.
Ik heb dit dus opgezocht wat het zou kunnen zijn. Hierbij kwam ik bij de conclusie dat het eventueel mijn olie zou kunnen zijn.
Ik dus mijn olie peil gecheckt. Wat blijkt? zit nog 3/4 vol.
Het rode lampje gaat steeds aan als ik even 35km/u rij. (hij wordt dan afgeremd door de toerenbegrenzer)

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen om dit probleem te optelossen?
Ik vraag mij namelijk nu wel af wat het is en/of het slecht is voor de scooter. Want met het optrekken en rijden is er geen probleem
 
Advertisement - register to remove this

Probeer de olie is af te vullen tot max peil. En dan weer te gaan rijden. Dan kan je dit uitsluiten en evt verder zoeken
 
Ik heb de olie bijgevuld maar het probleem blijft zich voorkomen. Ik heb een btc dashbord.(was ik vergeten te vermelden)
9F717703-AF96-4832-A8BE-40723F54D33C.jpeg
*het rode lampje tussen de linker en rechter knipperlicht.
 
Gooi aub niet je blok vol met olie het is een 4 takt scooter met EFI motorblok het lampje geeft een motorstoring aan omdat ie teveel toeren gaat draaien rond de 35Km en de brandstof computer geeft dan storing.
het beste is even laten uitlezen.
Heb je toevallig een kabeltje losgemaakt van de begrenzer want daar kunnen ze ook niet tegen.
 
Is er geen mogelijkheid om dit thuis te doen of om zelf?
Dit probleem is namelijk pas gekomen nadat ik een grote beurt heb laten doen.
moet ik hiermee perse langs een scooterzaak?

Ps. Ik heb niet elektronica gezeten van de scooter
 
Gooi aub niet je blok vol met olie het is een 4 takt scooter met EFI motorblok

Mooi stukje quote van de verkopers wat meer lijkt op verkooptaktiek/propaganda wat gewoonweg niet klopt!
Er is geen enkele Chinees met EFI, wel van Kymco en Sym, maar dit betreft de motorvarianten.., dus 125cc en >.
(Taiwanese fabrikanten , dus los van China!)

Het is dus geen EFI maar een blok met elektrisch aangestuurde carburateur.
Het systeem wordt omschreven als het ''Delphi injectie systeem'', dit systeem is al zo'n 17/18 jaar op de markt.
Is verder niet zo belangrijk, maar aangezien je dit schrijft:

Dit probleem is namelijk pas gekomen nadat ik een grote beurt heb laten doen.

En je garantie hebt op de beurt, zou ik teruggaan met de klacht.
Niet lullig bedoeld, maar als je zelf gaat rommelen vervalt automatisch deze garantie.
Het is best lastig om dit uit te vogelen aangezien het lampje continu (op top) brand.
Meestal gaat het een aantal maal knipperen zodat je weet waar je naar moet zoeken.

Ik heb een btc dashbord.(was ik vergeten te vermelden)

Dit wil zeggen dat jouw GTS Toscana pure van origine een scooter is welke gefabriceerd word door Baotian Motorcycle Company.
 
Last edited:
Hallo allemaal.

het probleem is opgelost!
Ik ben lang de scooterzaak gereden en heb ze naar de scooter laten kijken.
Het blijkt dat mijn lambda sonde kapot was.
Hierdoor kreeg ik foutmelding in het scootersysteem.
Ook bleek dat de kleppen niet goed waren afgesteld.

bedankt allemaal voor het meedenken!
 
Mooi stukje quote van de verkopers wat meer lijkt op verkooptaktiek/propaganda wat gewoonweg niet klopt!
Er is geen enkele Chinees met EFI, wel van Kymco en Sym, maar dit betreft de motorvarianten.., dus 125cc en >.
(Taiwanese fabrikanten , dus los van China!)

Het is dus geen EFI maar een blok met elektrisch aangestuurde carburateur.
Het systeem wordt omschreven als het ''Delphi injectie systeem'', dit systeem is al zo'n 17/18 jaar op de markt.
Is verder niet zo belangrijk, maar aangezien je dit schrijft:



En je garantie hebt op de beurt, zou ik teruggaan met de klacht.
Niet lullig bedoeld, maar als je zelf gaat rommelen vervalt automatisch deze garantie.
Het is best lastig om dit uit te vogelen aangezien het lampje continu (op top) brand.
Meestal gaat het een aantal maal knipperen zodat je weet waar je naar moet zoeken.



Dit wil zeggen dat jouw GTS Toscana pure van origine een scooter is welke gefabriceerd word door Baotian Motorcycle Company.

Dat is toch niet helemaal waar, Rongmao ECU, waar Senzo en La Souris gebruikt van maken is Vol-injectie EFI. Sinds Maart dit jaar is AGM BTC en GTS overgestapt van Dellorto(wat inderdaad gebruikt maak van een elektrische carburateur), naar Delphi EFI systeem. Een heel grote vooruitgang.
Het Dellorto systeem met elektrische carburateur is eigenlijk een waardeloos systeem. Ook Kymco en Sym zijn hier ingetrapt. Deze scooters lopen veel te arm, en bijna nooit mooi stabiel. In 2021 moet alles euro5 worden, met vol-injectie EFI systeem. In 2025 word alles elektrisch. Dan plannen liggen al in Den Haag

Dat is toch niet helemaal waar, Rongmao ECU, waar Senzo en La Souris gebruikt van maken is Vol-injectie EFI. Sinds Maart dit jaar is AGM BTC en GTS overgestapt van Dellorto(wat inderdaad gebruikt maak van een elektrische carburateur), naar Delphi EFI systeem. Een heel grote vooruitgang.
Het Dellorto systeem met elektrische carburateur is eigenlijk een waardeloos systeem. Ook Kymco en Sym zijn hier ingetrapt. Deze scooters lopen veel te arm, en bijna nooit mooi stabiel. In 2021 moet alles euro5 worden, met vol-injectie EFI systeem. In 2025 word alles elektrisch. Dan plannen liggen al in Den Haag

De Baotian fabriek bestaat al 6 a 7 jaar niet meer. De Chinese eigenaar is gestopt met scooters, en in de wijnimport gegaan.

De GTS met dellorto ECU, komt uit de JNEN fabriek, Met Delphi ECU uit de ZNEN fabriek.
 
Last edited:
Back
Top