Rood lampje kilometerteller Vespa lx50 4T4V

Hi. Ik heb een Vespa lx 50 4T4V uit 2011. Inmiddels staat er 3500km op de teller. Nu brandt er een rood lampje op mijn kilometerteller tussen de 20 en 30 km(dus op de plaats van 25km per uur. Ik kan hier niets over vinden op internet. Weet iemand wat het is en wat er is wanneer hij brandt?

Bedankt zovast
 
Advertisement - register to remove this

Dit is inderdaad een lampje.
Een waarschuwingslampje om precies te zijn.
Deze geeft aan dat je boven de (toegestane) maximale snelheid komt.
Dit is alleen van toepassing op een snor.
Als je een snor hebt, loopt deze waarschijnlijk "iets" sneller dan toegestaan...
Vandaar het lampje............................. :D :D :D
 
Ok. Nou het is geen snor, maar een brom. En hij loopt 'iets' te hard idd. Andere rolletjes en een gaatje in de cdi. Maar dat lampje brandt ook als ik niet rij. Zou ik dat uit kunnen schakelen? (Lampje eruit halen of zekering?)
 
Dit is inderdaad een lampje.
Een waarschuwingslampje om precies te zijn.
Deze geeft aan dat je boven de (toegestane) maximale snelheid komt.
Dit is alleen van toepassing op een snor.
Als je een snor hebt, loopt deze waarschijnlijk "iets" sneller dan toegestaan...
Vandaar het lampje............................. :D :D :D
En thankx voor je reacties! Best logische verklaring ook
 
De vraag is waarom brandt dit lampje.
Ik zou me kunnen voorstellen indien het een snor was als extra indicatie, maar het betreft hier een brom versie en dan is het niet logisch dat dit lampje brandt of gaat branden.
Vooral niet omdat dit lampje/ledje zich precies op het 25 kmpu bevindt.

Ik heb dit lampje al vaker gezien op foto's echter ik dacht altijd dat dit gewoon een rood puntje was op de wijzerplaat van de snelheidsmeter, zoals je dit ook vindt bij vele auto's met een analoge snelheidsmeter.

Vraagjes aan TS:

1. heb je de scooter nieuw gekocht?
2. brandt dit lampje continue of gaat dit automatisch aan en/of uit?
 
Back
Top