Rondsel smeren?

Lieke Klaassen

Well-Known Member
Hey,

Ik heb sinds kort een Aprilia Sr 50 LC.. Ik ben er mee onderuit gegaan, en sindsdien maakt hij een raar geluid als ik hem electrisch start. Nu zag ik dat hier al iemand een vraag over had gesteld, en daar zei iedereen dat hij het rondsel / motor moest smeren. Nu ben ik echt de biggest noob ever, dus ik las het, en dat wil ik dan ook proberen. Er stond dat het rondsel achter de vario zat, maar ik heb geen id waar hij zit zeg maar. Ik heb op een foto op een ander forum de vario ring gezien, en daar zag je ook een plaatje van het kickstart rondsel. Maar het lijkt mij niet dat ik die nodig heb omdat ik het geluid alleen hoor bij electrisch starten, en niet bij de kickstart.. Het is echt alleen bij de e start, niet tijdens het rijden ofzo.. Zou een grote noob als ik dit zelf kunnen doen? En kan iemand mij dan stap voor stap uitleggen hoe ik dat moet doen? De kap eraf halen zal wel niet zo moeilijk zijn, maar hoe dat dan allemaal zit met de v-snaar ed :?
En moet ik alles er echt uit/af halen om het te smeren? Kan ik er niet gewoon wat smeerolie tussen laten lopen?

Lieke de :L
 
Advertisement - register to remove this

Ten eerste zal het wel niet het smeermiddel zijn waaar het aan ligt.
Je zegt zefl dat het is gekomen nadat je onderuit bent gegaan.

Ten tweede zou ik het niet zelf doen als ik jouw was, aangezien je zelf je technische kunde al aangeeft.
Vraag gewoon ff iemand uit je omgeving die er wel verstand van heeft om je te helpen.
Mocht er wat kapot zijn, ziet diegene dat waarschijnlijk ook eerder dan jijzelf.
 
Back
Top