Rond rijden geschorste tomos

dutchino

Well-Known Member
hee,
Ik heb een tomos van het jaar geschorst en heb hem toen weer verzekerd toen ik heb in elkaar had staan. Mij is toen verteld bij het postkantoor dat als ik hem verzeker ik verder niks hoef te doen.
Ik ben net staande gehouden en toen kwamen ze erachter dat hij nog geschorst was. Maar hij was wel verzekerd.
Ik krijg nu een boete voor het rijden met een geschorst kenteken. Dit bedrag word bepaald door officier van justitie. Weet iemand waar ik ongeveer aan moet denken voor bedrag en of ik enige kans maak in met een bezwaarschrift?
hartelijk dank..
 
Advertisement - register to remove this

Je kan hem wel verzekeren, maar dat is dan hooguit tegen diefstal of het instorten van je garage.

Het RDW zegt:

Schorsing aanvragen of verlengen

Wilt u met uw voertuig (tijdelijk) niet meer op de openbare weg komen, dan kunt u dit voertuig schorsen. U hoeft gedurende de schorsing uw voertuig dan niet APK te keuren, niet WA te verzekeren of er motorrijtuigenbelasting voor te betalen. U kunt vanaf hier online de aanvraag voor schorsen of voor verlenging van uw huidige schorsing doen.

Voordat u de aanvraag doet, willen we u wijzen op het volgende:
U kunt alleen een kenteken schorsen dat op uw naam staat.
Voor het schorsen van een kenteken moet u in het bezit zijn van het Tenaamstellingsbewijs (deel IB) en het Overschrijvingsbewijs (deel II).
Een voertuig waarvan het kenteken is geschorst mag niet op de openbare weg staan of rijden.
http://burger.rdw.nl/schorsenofverlengen/Pages/default.aspx

Oom agent heeft het in dit geval dus bij het rechte eind. De boete.. ik hoop voor jou minder dan bij een auto, want daar kom je het getal 100 een aantal keer tegen in de boete!
 
Last edited:
mhaw, denk dat dit wel meevalt... gewoon bezwaar indienen, brommer is verzekerd en je was/bent verkeerd ingelicht..

voor auto val de boete hoog uit, omdat je hiermee belasting ''ontduikt''... daar is hier geen sprake van...
 
Als je bij het rdw je kenteken intypt, is die dan verzekerd of niet? (eerste pagina)


https://ovi.rdw.nl

Maarja, beter dat je er zo achter komt dan met een ongeluk moet je maar denken ;)
 
Last edited:
De agent heeft mij opgebeld en mij verteld de brommer gewoon verzekerd is. Ik ben dus vergeten de tomos uit de schorsing te halen.
Ik hoop niet dat ik door deze vergissing nu honderden euro's verder ben. Ik zal jullie op de hoogte houden als het om de bedragen gaat.

Het ging in ieder geval op een ster overtreding die via de officier van justitie loopt en die overtredingen beginnen bij de 300 euro is mij verteld op het bureau.
 
Als je je schorsing vergeet te verlengen dan krijg je een boete dat je onverzekerd bent.
Wel moet je eerst een waarschuwingsbrief krijgen.

Dit bedraagt 316 euro in 2011.
Of dat in 2012 duurder is geworden durf ik je niet te zeggen.

-

Nu is het bij jou zo dat je hem WEL verzekerd hebt, maar niet uit de schorsing gehaald.

Als je dit kan aantonen heb je grote kans dat de boete word geseponeerd, vooral als je aangeeft hem wel verzekerd te hebben en dacht dat de schorsing dan automatisch op werd geheven.

Anders zou ik maar van hetzelfde bedrag uitgaan ongeveer.

-

Wel goed zuur, gezien het uit de schorsing halen gewoon gratis is...
 
Heb het zelfde gedaan: Gewoon verzekeren en rijden. Nooit geen ruzie om gehad. Wat tinus zegt: als jij kan aantonen dat je voor de dag dat je aangehouden werd een verzekering had afgesloten is er niets aan de hand.
 
De verzekering zorg ervoor dat de brommer niet meer geschorst is. De brommer is Of geschorst Of verzekerd, niet allebij iig.
 
Ik kan het aantonen door me verzekering te bellen en bankafschriften te laten zien.

Ik zal jullie op de hoogte houden van het laatste nieuws hiervan ;)
 
Even een late opdate,

ik heb laatst de brieven binnen gehad waarin staat dat alle twee de boetes worden geseponeerd. Het bezwaarschrift waarin ik alles heb uitgelegd heeft dus toch geholpen.
 
Back
Top