Beste allemaal,
Ik heb sinds korte tijd een vespa lx50 aangeschaft, die vroeger een bromscooter was, maar is teruggevoerd en gekeurd tot snorscooter. Hij rijd nu +- 32 km/h, maar als ik topsnelheid rijd, maakt ie enorm veel herrie, omdat hij verschrikkelijk veel toeren maakt. Dit komt dus waarschijnlijk omdat er nog bromrolletjes in zitten, want hij trekt heel snel op. Ik wil de scooter zelf gaan begrenzen tot 40 km/h en voor bij die snelheid wil ik ook de juiste rolletjes hebben. Ik heb dus 2 vragen,
1: Door de varioring er uit te halen zal hij waarschijnlijk harder dan 40 gaan rijden, dus hoe laat ik hem 40 kmh rijden.
2: welk gewicht rolletjes moet er bij die snelheid in de vario, 10 gram lijkt me te zwaar, en ik gok dat er nu dus 6,4 gram in zit (standaard lx brom rolletjes). Lijkt me dus dat ik daar ergens tussen in moet gaan zitten, maar er is zoveel keuze.... 7,8 8,3 8,5 of 8,7 gram om zo maar wat te noemen.
iemand goede tips?
alvast bedankt
Ik heb sinds korte tijd een vespa lx50 aangeschaft, die vroeger een bromscooter was, maar is teruggevoerd en gekeurd tot snorscooter. Hij rijd nu +- 32 km/h, maar als ik topsnelheid rijd, maakt ie enorm veel herrie, omdat hij verschrikkelijk veel toeren maakt. Dit komt dus waarschijnlijk omdat er nog bromrolletjes in zitten, want hij trekt heel snel op. Ik wil de scooter zelf gaan begrenzen tot 40 km/h en voor bij die snelheid wil ik ook de juiste rolletjes hebben. Ik heb dus 2 vragen,
1: Door de varioring er uit te halen zal hij waarschijnlijk harder dan 40 gaan rijden, dus hoe laat ik hem 40 kmh rijden.
2: welk gewicht rolletjes moet er bij die snelheid in de vario, 10 gram lijkt me te zwaar, en ik gok dat er nu dus 6,4 gram in zit (standaard lx brom rolletjes). Lijkt me dus dat ik daar ergens tussen in moet gaan zitten, maar er is zoveel keuze.... 7,8 8,3 8,5 of 8,7 gram om zo maar wat te noemen.
iemand goede tips?
alvast bedankt