Rolletjes welk gewicht

Ralph1971

Well-Known Member
Even een vraagje welke rolletjes/gewichtenzitten in een elyseo brom probleem is dat hij veel toeren moet maken voor hij vooruit gaat heb ook het idee dat het toerental te hoog is onder het rijden uitlaat ontgrens en Vario plaat verweiderd
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Als ik heel veel gas moet geven voor mij vooruit gaat zou ik zeker moet slapper aangezien dat hij minder toeren moet maken voor die schoenen naar te halen
Prik ziehet heel verkeerd
 
Als je het zo goed weet waarom vraag je het dan hier? Google even op hoe een scooter overbrenging werkt.
Als je te strakke veren had maakte je overtoeren en kwam je waarschijnlijk helemaal niet van de plek af.
 
Daarom schreef ik er al bij dat ik het idee heb dat hij onder het rijden ook heel hoog in toeren rijd maar ik ga strax eens strakkere erin doen
 
Kan zijn dat je rolletjes te licht zijn. Van 0 tot 20/30 zit je op de koppeling en daarna op de vario.

Of bedoel je dat hij stationair veel toeren maakt tijdens het rijden? Kan een teken zijn van een te arm brandstof mengsel.
 
Origineel zit er bijna 9 gram (per rol) in...
Is een verschil van 2.4 gram (origineel 8.9 gram) als wat er nu (8.5 gram) inzit.
Maar dit is wel in combinatie met de originele uitlaat, zit er bij jouw een vervangginsuitlaat onder van bijvoorbeeld Sito plus o.i.d., dan kan het rollengewicht afwijken van de standaard rollen.

En aangezien dit best al een oudje is, zou ik ook even de koppeling controleren zoals boven al is genoemd.
Kan best zijn dat het e.e.a. niet meer binnen de toleranties zit/valt en het eenvoudigweg is versleten.
(is echter een aanname, want ik weet immers de historie niet van betreffende scooter)
 
Last edited:
Origineel zit er bijna 9 gram (per rol) in...
Is een verschil van 2.4 gram (origineel 8.9 gram) als wat er nu (8.5 gram) inzit.
Maar dit is wel in combinatie met de originele uitlaat, zit er bij jouw een vervangginsuitlaat onder van bijvoorbeeld Sito plus o.i.d., dan kan het rollengewicht afwijken van de standaard rollen.

En aangezien dit best al een oudje is, zou ik ook even de koppeling controleren zoals boven al is genoemd.
Kan best zijn dat het e.e.a. niet meer binnen de toleranties zit/valt en het eenvoudigweg is versleten.
(is echter een aanname, want ik weet immers de historie niet van betreffende scooter)
Hallo er is een andere uitlaat op gekomen door de vorige eigenaar lijkt op een orgineel model hier heeft de eigenaar niet meer mee gereden
verder week ik de histori ook niet koppeling zag er niet ver keerde uit
 
Sito + uitlaat is wel een prima uitlaat.
Standaard trekveren kan prima
Maar er bij de uitlaat wel wat bijgeleverd.
Die komen overeen met witte malossi trekveren.

8,5 kan prima met de uitlaat.
Misschien zelf lichter wel.
Verder kan je drukveer ook versleten zijn en drukt die te makkelijk in. Zo ga je ook meer toeren maken zonder echt vooruit te komen ( grof gezegt )

Normale drukveer doet het prima hierbij.
Malossi wit kan ook maar zul je lichter in rollen moeten misschien.
( mijn ervaring ) kam afwijken per scooter.

Dus meten is weten.
Maar denk als je dit doet je al een heel eind in de goede richting zit.
 
Back
Top