Rolletjes vraagje peugeot tweet ...

Martinvv1972

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een peugeot TWEET , het 1e model uit 2012. de snor-versie.
op internet ben ik al flink aan het zoeken geweest, maar ik kom er niet uit, en in de winkel wordt ik ook niet veel wijzer.
soms denk ik met weemoed terug aan de tijd dat ik 16 was en aan mijn puch maxi sleutelde, dat leek allemaal zoveel simpeler dan de scooters van nu, hahahaha

Wat ik mij afvraag is het volgende, ik heb er een nieuwe aandrijfriem op gezet en nieuwe rolletjes.
ik had op internet gezien dat er standaard 5 grams rollen in moeten, maar toen ik dat gedaan had maakte hij veel meer toeren en herrie en trok hij amper op.
als ik een brug op moest viel ie zowat stil ! terwijl het blok gierde van het hoge toerental.
Toen op aanraden van een vriend 6,5 grams rollen genomen.

Hij trekt vlot op, en als ie op gang is ( 29 km / GPS ) merk ik dat ik het gas een kwart terug kan draaien. de snelheid blijft het zelfde, alleen maakt ie een stuk minder herrie.
Als ik er nu nog zwaardere rollen in zet, gaat dan het toerental omlaag ? of blijf ik altijd een iets hoger toerental houden door de vario-ring ?

liefst heb ik dat hij rond de 29 km blijft rijden, maar gewoon met een lager toerental, dat scheelt ook benzine want ik rij dagelijks 70 KM naar mijn werk heen en weer.
aangezien de politie in Capelle ( waar ik sinds kort woon ) nogal fanatiek is met rollerbankcontroles wil ik niet harder rijden dan 30.

ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
M.v.g
Martin
 
Advertisement - register to remove this

Hallo, je kan zeggen dat zwaardere rollen eerder koppelen bij een lager toerental en de maximale snelheid hoger wordt indien niet begrenst, daar en tegen neemt de trekkracht iets af. Je moet dus een kompromie sluiten tussen die 2.
Probeer 7.5 of 8 gram rollen eens.
Tot maximaal 32 km/u is toelaatbaar met een rollenbank kontrolle voor een 25km scooter.
 
Hallo, je kan zeggen dat zwaardere rollen eerder koppelen bij een lager toerental en de maximale snelheid hoger wordt indien niet begrenst, daar en tegen neemt de trekkracht iets af. Je moet dus een kompromie sluiten tussen die 2.
Probeer 7.5 of 8 gram rollen eens.
Tot maximaal 32 km/u is toelaatbaar met een rollenbank kontrolle voor een 25km scooter.
bedankt ! ja eerst reed ik ook 32, maar op de rollenbank controle in delft was alles prima, en hier in kapelle werd ik dezelfde week aangehouden en kreeg ik te horen dat ik op volgens de rollenbank 32 reed, daar gaat 5 km correctie af, dus blijft er 2 km teveel over, en als ze me nog 1x met deze snelheid aanhielden zou ik een WOK-status krijgen..
Dat is me al die ellende niet waard, dus hou ik het op max 30 ;-)
 
Back
Top