rolletjes vervangen mijn yamaha aerox !!??

bigfyter

Well-Known Member
ik heb yamaha aerox

met gianelli silence uitlaat,,

gewoon 50 cc

vario ring weet ik niet als ie er uit is,.

maar mijn scooter trekt even wat minder dan anders!

ik heb vermoeden dat de rolletjes zijn afgesleten,,want heb ook wel paar anderen achter op gehad,,en dan trekt ie langzamer op maar dat is meestal zo,

maar hij trekt gewooon iets minder dan anders,,

dus ik heb vermoeden de rolletjes of iets in de karterkap trekveer of drukveer..

maarja hij rijdt er niet minder om alleen iets slomer optrekken

hij liep eerst geloofik 90..

maar nu loopt ie DIK 80 of soms 85..

ik hoop dat jullie wete wat voor rolletjes ik er in heb,, iets in de 4 neem ik aan

ik vraag het jullie omdat ik wel een brommerzaak weet maar een vriend van mij die is er ook geweest en die had er veelst te lage rolletjes in,,
omdat hun zeiden dat deze goed waren,, en er zat iets van 0.5 verschil in met de rolletjes die er in zaten,, er zat bijvoorbeeld 4,5 in en hun zette er dan 4 in,,

en dat gekloot hoef ik liever niet!

ik wil gewoon direct de goede rolletjes er in:)
maar kan je anders ook op rolletjes zien wat er in zit??

ik hoop dat jullie raad weten..

oja er zit een hoofdsproeier 88 in en lange sproeier 50 geloofik,, de andere weet ik zo niet maarja

mvg jordy
 
Advertisement - register to remove this

er kan 2 gram in zitten net zo goed als 6 gram..

er zijn veel dingen die meespelen , maar dan nog , ook al weet je wat er verder in zit , een scooter afstellen is simpelweg een kwestie van proberen , dus verschillende drukveren , trekveren en rollen totdat ie goed loopt , en ja , daar ben je wat onderdelen voor nodig..

daarnaast heb je ook nog de overige slijtage , je rollen kunnen slijten , maar ook bijv. je v-snaar ,drukveer ,trekveren etc. Deze moet je dus ook meten als je de boel los haalt.

zelfs 0,25 gram per rol kan nog verschil maken , maar met een aantal setjes rollen met een verschil van 0,5 gram per rol kun je aardig afstellen..

je moet hoe dan ook eerst je vario los pakken en kijken wat er nu in zit!!

ook zou ik meteen even het carter achter de carterkap en de vario etc. schoonmaken als je de boel los hebt , dit scheelt in slijtage!

de rollen kun je wegen op een keukenweegschaal , alle 6 er op leggen en delen door 6 en je weet redelijk wat er in zit...

helaas maar het is niet anders ;)
 
okee ja dat wist ik van de drukveren en trekveren etc..

ik zou even kijken,,

ik heb niks aan veranderd toen alles er nieuw in is gekomen is ie goed afgesteld,,

en nu begon ie ongeveer vorige week te kloten.. met slomer optrekken en als ie koud is even wat minder lopen met optrekken ook zegmaar..
EN HIJ HEEFT ALTIJD GOED GELOPEN,,HIJ LOOPT NU OOK WEL GOED MAAR TREKKEN EN SNELHEID WORD IETS MINDER!

HIJ DOET HET ALLEEN BIJ BIJNA STILSTAAN of stilstaan,, onder rijden loopt ie gwn goed en trekt goed op!
het moet haast wel iets achter de karterkap wezen want daar is niks veranderd.

bedankt voor de informatie:)
 
Last edited:
mja , als je er mee rijd slijten dingen zoals o.a. de v-snaar ,w aardoor je afstelling veranderd , en je daardoor gewoon even opnieuw zult moeten afstellen , waarschijnlijk zal iets licher in rollen al genoeg zijn..
 
mja , als je er mee rijd slijten dingen zoals o.a. de v-snaar ,w aardoor je afstelling veranderd , en je daardoor gewoon even opnieuw zult moeten afstellen , waarschijnlijk zal iets licher in rollen al genoeg zijn..


okee ik hoop dat lichtere rollen genoeg zijn anders de v snaar enso ook maar vervangen zal wel moeten als die is versleten.,

nouja ik zou wel even kijken
 
Back
Top