This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

rolletjes hyosung rush

tyhoc

Well-Known Member
Heb hyosung rush hier die eerst 45-50 origineel reed. Ik heb toen via internet vernomen dat je hiervan de cdi kunt "ontgrenzen" door simpelweg het blauwe draadje door te knippen. Nadat ik dit had gedaan en er een schakelaar tss had geplaatst ging hij standaard +- 60/65. Op easyparts.nl heb ik vervolgens een technigas next r besteld en deze eronder gehangen. Maar nu is het probleem dat met de technigas erbij de brommer heel "raar" doet. De maximum snelheid is namelijk met technigas 65 en bij het optrekken trekt hij veel slechter op als met originele uitlaat. Hij trekt heel traag door tot 45-50 en dan trekt ie efkes snel door. Bij de technigas uitlaat waren ook rolletjes bijgeleverd, maar deze steke er nog niet in. Kan het zijn dat mijn uitlaat zo slecht presteert (amper 65km/h met terugloopuitlaat en slechte optrek) omwille van de rolletjes(billekes voor in vario) die er nog in moeten of omdat dit aan mijn standaardrolletjes ligt? Heb de rolletjes gewogen en het was +- 5.2 gram.
 
ja, je moet uiteraard de lichtere gewichtjes erin doen.
Ook zal je je trekveren meestal moeten aanpassen en als het nodig is je drukveer ook.

Maar is je uitlaat nog begrensd? (dikke ring / trechter) bij het begin van de uitlaat)
 
en dan nog het afstellen van je carb
sproeier die iets groter moet omdat je een andere uitlaat hebt..

en natuurlijk het aanpassen van je transmissie gedeelte..
rollen, drukveer en trekveertjes
 
uitlaat is niet meer begrensd. Maar indien ik andere rolletjes/trekveren/grotere sproeier zou steken en ik zou er nadien terug de standaard uitlaat onder steken zou deze dan nog presteren? kunnen rolletjes/trekveren/sproeier zoveel verschil maken?
 
ja, dit maakt dat de scooter helemaal anders reageert en op andere toerentallen rijdt.
Als je dan terug je std uitlaat eronder zal steken zal die teveel toeren maken dan goed is.
 
en met standaard uitlaat zal hij dan behoorlijk slecht lopen..
teveel toeren ivm de andere drukveer en rollen..
stotteren waarschijnljk door de te grote sproeier..dus teveel benzine
 
een snelle Hyosung moet je overigens ook mee op passen , vaak gaan ze stuk door teveel slijtage , ook omdat de overbrenging vrij kort is en daarom op top veel toeren maakt.

bij een Hyosung hoef je normaal gesproken er geen andere sproeier erin te zetten als het goed is.

maar persoonlijk raadt ik je het gebruik van een snelle uitlaat af.