This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Rollers en vario losmaken!!!!!!!!!!!!!!.

Zevenhuizen

Well-Known Member
he gasten hier effe 2 vraagjes:

1. hoe kan je je vario makkelijk losmaken (heb thuis n.l geen luchtsleutel) ook heb ik die speciale sleutels niet.

2. ik heb nu effe 5 grams rollers geprobeerd eerst heeft ie een dipje daarna spuit hij echt heel hard weg en bij de 60 weer een vette lange dip en daarna weer de stoot tot 120 op teller.

hiervoor had ik 4 grams rollers hiermee geen dipjes of niks alleen veelst te veel toeren!!!! wat moet ik doen 4.5???? lijkt mij het beste.

3. wat kan ik nog veranderen aan mijn setup ook wil ik een andere uitlaat deze is namelijk heel erg verroest en hij is ook niet van mij!!! welke raden jullie me aan? ik dacht zelf weer aan de yasuni r hij blaast hem namelijk heel goed nu.

------------------
aprilia sr racing minareli 50cc polini gietyzer, polini vario, v-snaar, mallossi koppeling, yasuni r uitlaat delorto 17,d carb.
 
uhm, voor mina zal je toch echt z'n sleutel moeten kopen, of een zuigerstop, maar dat is niet goed voor je zuiger. en aangezien z'n sleutel niet zo superduur is, is dat best te doen.

Ik zou ook gewoon 4.5 proberen, dan zie je vanzelf hoe het loopt.

Yasuni R: als ie er goed mee loopt, en je wil in de toekomst geen 70cc halen, waarom niet?
 
Originally posted by Freezerator:

Yasuni R: als ie er goed mee loopt, en je wil in de toekomst geen 70cc halen, waarom niet?

Freez? Ook al wil ie wel een 70cc, dan nog is de R wel een goede keuze.
 
Mathijs, haal gewoon zo'n sleutel bij Delbrugge ofzo. Werkt prima. Die van ons is alleen al wat versleten. Lijkt me niet normaal als je dat ding nog geen jaar hebt. Moet ik hiermee terug naar de winkel gaan of Buzetti mailen ofzo? advies please...

[This message has been edited by SR-Fanatic (edited 16 April 2001).]
 
ik zou eerst maar eens naar de winkel gaan en vragen of dit normaal is.

volgens mij hoort dat niet zo maar ik denk dat je van de winkel toch niks vergoed krijg hoor ik weet het wel zeker.
 
ff beunen...

men neme een ratel. Daarvan stoppen wij de achterkant tussen de halfpoelie en je carter, en dan los draaien.

wel oppassen, want door dit soort geintjes krijg je kromme krukassen
 
Dit kan dus niet bij minarelli eh. Op een peusjo of pia wel.
Originally posted by tIM:
ff beunen...

men neme een ratel. Daarvan stoppen wij de achterkant tussen de halfpoelie en je carter, en dan los draaien.

wel oppassen, want door dit soort geintjes krijg je kromme krukassen
 
dewd, ik heb dit meerder keren bij mijn beta gedaan...

je moet zo'n ratel hebben me zo'n ruwe achterkant
 
zo'n zuigerstop is best handig, alleen moet je er wel voor zorgen dat je hem er goed indraait. Het beste is om met de hand aan de vario te draaien totdat je voelt dat de zuiger bovenaanzit. Dan moet je die stop erindraaien, dat levert de minste schade op.
By the way hoe krijg je de koppeling los??
Mij lukt het niet !
 
neem een sleutel die je gebruikt voor het monteren van slijpschijven op een haakse slijper, puntje van die sleutel in de koelgaten van het kopp. deksel en draaien aan de moer.

henk
 
Originally posted by speedfreak:
neem een sleutel die je gebruikt voor het monteren van slijpschijven op een haakse slijper, puntje van die sleutel in de koelgaten van het kopp. deksel en draaien aan de moer.

henk

Juist! Heb op die manier wel al 2 sleutels gemold, maarja
...

Greetz.
 
Oliefiltertang om je halfpoelie heen.. en whup.. los.. werkt ook achter.. en als je je achterkoppeling los wilt hebben.. om bijv. drukveer te vervangen, gewoon de moer van dat ding in de bankschroef en (weer) die oliefiltertang om de koppeling heen..

Later

------------------
Aprilia SR50 LC.. "DR 70cc Cilinder, Polini 25mm Spruitstuk, Dell'Orto 21mm Carburateur, Malossi Filteremelentje, Malossi Fly Clutch, Malossi Ventilvar & Tecnigas Next" == 94 digi
 
Ik heb gewoon een keer een bandklem gekocht, is gewoon een staaf met een soort schoentje eraan en iets van een kevlar riem die je om het koppelingshuis legt en dan zet ik 2 bakstenen op elkaar die dat handvat tegenhouden zodat ik beide handen vrij heb om de moer los te draaien aangezien die erg vast zit, als het goed is... Die bandklem gebruik ik ook gelijk om de koppeling vast te houden om die grote moer daarop los te draaien.