Rollerbanken

Brinkhaltes

New Member
Ik heb even een vraag over de rollerbanken.
Ik heb al veel informatie gelezen erover maar ben er nog steeds niet over uit met deze vraag. Mag een agent je meenemen naar het bureau om daar op de rollerbank te gaan? Op het bureau staat namelijk vaak al een rollerbank. Mogen ze jou meenemen dan als je normaal rijdt dus niet te hard. ( dus de rollerbank staat niet op een bepaalde plek maar dat ze je meenemen naar het bureau). Als dat namelijk zou mogen kunnen ze altijd iemand meenemen om naar een rollerbank te gaan op een politiebureau ergens.
 
Advertisement - register to remove this

Als ze een vermoeden hebben dat je brommer niet standaard is mogen ze je meenemen. Gebeurt dit vaak in de praktijk? Ik ken ieder geval niemand wie dit overkomen is.

Als jij rustig op je brommer aan het rijden bent zonder al te veel lawaai (door powerfilter oid) zou een agent je nooit zomaar meenemen
 
Soms dreigen ze er ook mee, maar dan gewoon blijven bluffen dat je 35 of 55 rijdt. Haken ze meestal wel af mochten ze niks gemeten hebben.
 
stuk of 10 jaar geleden gebeurde het vaal, en dan was het onder het mom van algemene controle.
volgen naar het bureau.
hoe je zelf rijd hangt er ook van af.

als je normaal je snelheid rijd is uiteraard niks aan de hand.
maar blaas je zoveel km te hard en wil je zeggen dat hij maar een 35 of 55 top rijd...
dat gaan ze niet slikken.

ik heb zelf heb al vaker gewoon aangegeven dat hij harder loopt als normaal.
om zo mee te komen met het verkeer.
hier in het oosten word het wel meer gedoogd moet ik zeggen. ( mits je niet asociaal rijd )
hoe het meer naar het westen is heb ik geen idee van.
 
Als ze een vermoeden hebben dat je brommer niet standaard is mogen ze je meenemen. Gebeurt dit vaak in de praktijk? Ik ken ieder geval niemand wie dit overkomen is.

Als jij rustig op je brommer aan het rijden bent zonder al te veel lawaai (door powerfilter oid) zou een agent je nooit zomaar meenemen
Ja het is bij een vriend van me wel eens gebeurd
Post automatically merged:

stuk of 10 jaar geleden gebeurde het vaal, en dan was het onder het mom van algemene controle.
volgen naar het bureau.
hoe je zelf rijd hangt er ook van af.

als je normaal je snelheid rijd is uiteraard niks aan de hand.
maar blaas je zoveel km te hard en wil je zeggen dat hij maar een 35 of 55 top rijd...
dat gaan ze niet slikken.

ik heb zelf heb al vaker gewoon aangegeven dat hij harder loopt als normaal.
om zo mee te komen met het verkeer.
hier in het oosten word het wel meer gedoogd moet ik zeggen. ( mits je niet asociaal rijd )
hoe het meer naar het westen is heb ik geen idee van.
Die van mij rijdt ook niet heel veel te hard, maar was wel benieuwd want het rollerbank seizoen komt er natuurlijk weer aan en de politie zal weer flink gaan jagen.
 
Ze hoeven zelfs geen vermoeden te hebben. Als het een algemene controle is mogen ze je gewoon naar de rollerbank begeleiden. Als je dan op de verkeerde plaats rijd heb je gewoon pech.
 
Ik heb het 2x gehad, maar reed toen wel met ~60 langs de politie, als je gewoon normaal rijdt is er niks aan de hand. Rollerbank seizoen is ook inderdaad begonnen vandaag al 2x erop gemoeten!
 
Ze hoeven zelfs geen vermoeden te hebben. Als het een algemene controle is mogen ze je gewoon naar de rollerbank begeleiden.
Klopt.
Meestal is het een motoragent die scooters willekeurig uitzoekt.
Wanneer je het verzoek krijgt om mee te gaan, dan ben je verplicht om hier gehoor aan te geven.
Het maakt niet uit of het een mobiele rollerbank is of dat deze op het bureau staat.
En... voordat ik het vergeet: leeftijd van de bestuurder of het uiterlijk van de scooter maakt niet uit.
Een ieder kan eruit gepikt worden !
 
Mijn vader is al meerdere keren langs een rollerbank gereden zonder dat ze een tweede keer naar hem omkeken. En dat zelfs met een lekkende door mij gemaakte aliprovic uitlaat. Denk dus dat leeftijd toch wel een verschil kan maken
 
Denk dus dat leeftijd toch wel een verschil kan maken
Wat ik schreef is hoe het officieel hoort te gaan.
In de praktijk zal een agent de snelle jongeren op de evenzo snelle scooters eerder meenemen dan de wat oudere op een standaard scooter.
Grotere kans dat er iets mis is met de bestuurder of dat de scooter harder gaat dan toegestaan...
Bij auto's is het niet anders.
Een Golfje Cabriolet is sneller aan de beurt dan een Lada...
 
stuk of 10 jaar geleden gebeurde het vaal, en dan was het onder het mom van algemene controle.
volgen naar het bureau.
hoe je zelf rijd hangt er ook van af.

als je normaal je snelheid rijd is uiteraard niks aan de hand.
maar blaas je zoveel km te hard en wil je zeggen dat hij maar een 35 of 55 top rijd...
dat gaan ze niet slikken.

ik heb zelf heb al vaker gewoon aangegeven dat hij harder loopt als normaal.
om zo mee te komen met het verkeer.
hier in het oosten word het wel meer gedoogd moet ik zeggen. ( mits je niet asociaal rijd )
hoe het meer naar het westen is heb ik geen idee van.
hier gelukkig in de 12 jaar dat ik scooter rij nooit een bank tegegekomen, alleen een vrijwilige ooit waar je op mocht voor de grap
 
Back
Top