Rollerbank proof sprinter

luukdk

Member
Beste lezer,

De afgelopen week heb ik een een idee gekregen en kan er maar niet mee stoppen er over na te denken.

Het idee wat ik heb is een scooter maken die op de rollerbank gewoon legaal rijdt maar buiten de ogen van de politie wel kan jagen.

Dit wil ik gaan doen door op het gashendel gewoon de originele carburateur te doen en dat de scooter hier gewoon als een standaard begrensde scooter mee rijdt. Maar om snel te kunnen is er dan op het spruitstuk een 28 mm carburateur aangelast. deze zou dan worden bedient doormiddel van een voetgaspedaal. Als je deze dan samen gebruikt heb je in principe dus een 40mm carburateur onder de scooter zitten.

Ik zie al wel wat problemen met de afstelling in mijn gedachten. En het moet ook niet zo zijn dat de politie de scooter gaat inspecteren natuurlijk. Maar in theorie zou het toch wel mogelijk moeten zijn?

Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

het Lijkt mij wel mooi om ooit zo iets te bouwen.

Met vriendelijke groet,

Luuk
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er geen ervaring mee en ik denk niemand trouwens.

Ik voorzie een aantal problemen met de afstelling als je de grotere carburateur parallel gaat schakelen.
Ik denk niet dat je dit geheel goed krijgt afgesteld in beide gevallen bovendien om zoiets onopvallend weg te werken.....

Het motorblok maakt een bepaalde onderdruk waardoor een bepaalde hoeveelheid lucht door het luchtfilter wordt aangezogen.
Bij deze hoeveelheid lucht mengt de kleine carb een bepaalde hoeveelheid brandstof bij.
Wanneer je nu de tweede carb gaat bijschakelen verandert de flow door de kleine carb en zal de bijgemengde hoeveelheid minder worden.
 
Afstand van je carb tot aan Carter gaat het grote probleem worden. Plus het gaat ook opvallen. En qua afstellen zal het ook een enorme opgave worden. Leuk maar gewoon niet haalbaar
 
Bovendien ga je er met dit idee van uit dat de snelheid van de scooter primair wordt bepaald door de grootte van de carb.
Ook is de flowverdeling per carburateur bij elke gasstand anders.
 
Het idee wat ik heb is een scooter maken die op de rollerbank gewoon legaal rijdt maar buiten de ogen van de politie wel kan jagen.
Denk je nou echt dat ze dit niet doorhebben wanneer je scooter op de rollerbank staat ?
Er werken geen Dodo's bij de politie hoor...!!!DODO.jpg
 
Dit wil ik gaan doen door op het gashendel gewoon de originele carburateur te doen en dat de scooter hier gewoon als een standaard begrensde scooter mee rijdt. Maar om snel te kunnen is er dan op het spruitstuk een 28 mm carburateur aangelast. deze zou dan worden bedient doormiddel van een voetgaspedaal. Als je deze dan samen gebruikt heb je in principe dus een 40mm carburateur onder de scooter zitten.

2 carburateurs op 1 cilinder doen gaat nooit van de leven goed lopen.. Want de ene gaat de andere storen in de flow.. Een 28mm is zoiezo al zware overkill op een originele cilinder.. Dat ding word een benzine zuip boot van heb ik jou daar. (tenzij je elke dag aan de pomp wilt staan.

Daarnaast is het op peugeot vertikaal al een ramp genoeg om op een 17,5mm of groter al een luchtfilter te krijgen die goed filtert en ook nog eens geluids demped werkt... Waar ga je uberhaupt 2 filters plaatsen.. En bij controlle zal een 2de carburateur ook opvallen en dan kan je scooter mee voor technische controlle.. En dan krijg je gewoon een WOK omdat je scooter niet voldoet aan de technisch gestelde eisen.. (heb je daar niet eens hard voor hoeven te rijden)


Zoals sparky hierboven al zegt:

Bovendien ga je er met dit idee van uit dat de snelheid van de scooter primair wordt bepaald door de grootte van de carb.


Ja en dat is niet zo.. De carburateur zorgt alleen voor de voeding.. Met een originele cilinder ga je nog steeds gewoon even hard zoals je eerder ook al reed. En daarnaast is de timing ook niet heel boeiend van een originele cilinder om daar een 28mm carb erop te zetten.



mod:

En daarnaast word het topic verplaatst naar `general chat`. Aangezien het weinig te maken heeft met een echt project.
Mocht je met een beter uitgewerkt plan komen zodat het echt een project blijkt te zijn, dan word dit topic word terug geplaatst naar projecten.
Op dit moment niet erg project waardig.
 
Oké, Ik liep ook al tegen de bovenstaande problemen aan.

Had eigenlijk meer zon grande retro boot in de gedachte. Om hier dan een 2t blok onder te drukken. Als deze een beetje laag aan de grond ligt kun je een hoop in verbergen lijkt mij.

Verder ook niet aan een originele setup te denken maar bijvoorbeeld 86 of 100 cc.

En om het idee op te gooien, wat nou als ik er 2 stuks 16mm carburateurs op maak. Dan kan alles beter worden verdeelt, toch?

Ook werdt er vermeld dat het lastig wordt met de luchtfilters. Als ik dit zou maken zou ik ook geen luchtfilters gebruiken ( of kleine powerfilters ofzo).

Ik zou dit ook niet als daily gebruiken. Maar meer om even bij de vriendengroep mee te pronken en dan weer uit elkaar trekken als ik er klaar mee ben. Zoek gewoon iets om mee aan te prutsen als project

Zie ik iets over het hoofd dat echt niet gaat werken?

Mvg

Luuk
 
Het is gewoon een hoop werk. Bedoel reken eerst eens de oppervlakte uit van 2 keer een 16mm carb. Dat is anders dan een 32mm carb.

Als je wil showen bouw gewoon een dikke 2 cilinder (kan je ook met je 2 carbs aan de slag) en ga leuk sprinten ( www.nssc.nl )
 
Als je iets wilt bereiken kan je beter voor een 4takt blok gaan.. Die dingen zijn echt zo makkelijk te begrenzen zonder dat de motor begint tegen te werken.. 2t is gewoon lastig te doen omdat spoelpoort timing / uitlaat timing belangrijk zijn..



86 a 100cc ga je ook wel horen hoor dat het een motor betreft. em 2 carburateurs aan je motor valt zeker ook niet op aan de buitenkant??
Powerfilters ga je horen (veel harder geluid, dus je valt op)


Als je dan een 4takt pakt met 60cc of 72cc en een standaard uitlaat en luchtfilter / carburateur dan val je ook niet op..

Maar als je 85cc eronder gaat frotten, een open uitlaat en een open filter, je dan hoort je ook wel aan het zware geluid dat je niet origineel rijd.

Een 85 cc en daarboven hoor je ook omdat je een andere cilinderkop nodig hebt met groter kleppen en daar gaat dan ook weer meer geluid van intern de motor naar buiten.
 
Back
Top