Rollerbank lopen

Status
Not open for further replies.
Beste

mag de politie je scooter op de rollerbank zetten, wanneer ze je er niet daadwerkelijk mee hebben zien rijden? Of mogen ze je ook aanhouden terwijl je met je scooter loopt zonder draaiende motor?
Mvg
 
Advertisement - register to remove this

@Steynnnnnn

Hoeveel voorbeelden wil je nog aandragen?

Bij mijn weten is het is heel duidelijk.

Elk voertuig, welke zich op de openbare weg bevind, kan en mag aan een onderzoek onderworpen worden.
M.a.w. als een agent een vermoeden heeft dat er iets mis is, dan is deze bevoegd om nader onderzoek te doen.
Dit kan door een simpele check via het kenteken, welke zichtbaar is, te doen.
Als er geen kenteken zichtbaar/aanwezig is en het voertuig staat op de openbare weg, dan kan deze afgevoerd worden voor nadere inspectie.
 
@Steynnnnnn

Hoeveel voorbeelden wil je nog aandragen?

Bij mijn weten is het is heel duidelijk.

Elk voertuig, welke zich op de openbare weg bevind, kan en mag aan een onderzoek onderworpen worden.
M.a.w. als een agent een vermoeden heeft dat er iets mis is, dan is deze bevoegd om nader onderzoek te doen.
Dit kan door een simpele check via het kenteken, welke zichtbaar is, te doen.
Als er geen kenteken zichtbaar/aanwezig is en het voertuig staat op de openbare weg, dan kan deze afgevoerd worden voor nadere inspectie.
er zijn altijd uitwegen te vinden die probeer ik te vinden. als je t teveel moeite vind om te reageren op mijn vraag reageer dan niet, want er is vast wel iemand die mij wel kan helpen. t ging over een rollerbank overigens niet over een kenteken check. Een scooter die te hard loopt is wel wat anders dan geen "zichtbaar/aanwezig" kenteken. veder bedankt voor je bijdrage .
 
er zijn altijd uitwegen te vinden die probeer ik te vinden. als je t teveel moeite vind om te reageren op mijn vraag reageer dan niet, want er is vast wel iemand die mij wel kan helpen. t ging over een rollerbank overigens niet over een kenteken check. Een scooter die te hard loopt is wel wat anders dan geen "zichtbaar/aanwezig" kenteken. veder bedankt voor je bijdrage .
Hoi @Steynnnnnn

Het is zeker niet mijn bedoeling om bijdehand over te komen of zo....
Maar ik zie hier zoveel berichten over een rollerbank op deze site.
Vandaar mij reactie...
 
op rollerbanken vermijden na is de enige manier om eronder uit te komen een begrenzer. Mochten ze daar achter komen (kans is klein als je op een niet al te opgefokte brommer rijdt) zijn ze wel iets minder blij.
Voor de rest gewoon respectvol zijn, dan zullen ze veel minder snel moeilijk doen
 
Bij een vermoeden mogen ze je controleren.
Maakt niet uit wat. En als ze maar iets dwars zit en ze hebben niets anders te doen kan je het haasje zijn, ja.
 
Hoi @Steynnnnnn

Het is zeker niet mijn bedoeling om bijdehand over te komen of zo....
Maar ik zie hier zoveel berichten over een rollerbank op deze site.
Vandaar mij reactie...
ah sorry dan voor mijn misschien iets te "agressieve" reactie, snap nu waar t vandaan komt, en vatte t ook iets "te" op misschien... excuus

En ja ben meestal wel respectvol, tenzij ze dat ook niet zijn naar mij. hoopte stiekem gewoon dat ik met n brede glimlach langs ze kan lopen als ze gewoon weten dat die te hard gaat bij n rollerbank. helaas is dit niet realiteit en zal k dus gewoon moeten oppassen.

Even off topic, wat is de beste begrenzer voor n 2t zip iemand?

mvg
 
ah sorry dan voor mijn misschien iets te "agressieve" reactie, snap nu waar t vandaan komt, en vatte t ook iets "te" op misschien... excuus

En ja ben meestal wel respectvol, tenzij ze dat ook niet zijn naar mij. hoopte stiekem gewoon dat ik met n brede glimlach langs ze kan lopen als ze gewoon weten dat die te hard gaat bij n rollerbank. helaas is dit niet realiteit en zal k dus gewoon moeten oppassen.

Even off topic, wat is de beste begrenzer voor n 2t zip iemand?

mvg
hoe kut het ook is kun je beter 54 rijden ik had een zip 2t uiteindelijk na een 10minuten achtervolging gepakt door politie 3 boetes van in het totaal 800 euro wok erop en scooter inbeslag naar technisch onderzoek ik reed 3 jaar zonder stress tot voor laat leer alsjeblieft van mijn fout en wees niet zo dom als ik
 
er zijn altijd uitwegen te vinden die probeer ik te vinden. als je t teveel moeite vind om te reageren op mijn vraag reageer dan niet, want er is vast wel iemand die mij wel kan helpen. t ging over een rollerbank overigens niet over een kenteken check. Een scooter die te hard loopt is wel wat anders dan geen "zichtbaar/aanwezig" kenteken. veder bedankt voor je bijdrage .
Niet boos worden als de antwoorden niet voldoen aan je verwachting.
 
hoe kut het ook is kun je beter 54 rijden ik had een zip 2t uiteindelijk na een 10minuten achtervolging gepakt door politie 3 boetes van in het totaal 800 euro wok erop en scooter inbeslag naar technisch onderzoek ik reed 3 jaar zonder stress tot voor laat leer alsjeblieft van mijn fout en wees niet zo dom als ik
mhaw ja hier in Zeist waar k woon valt t vgm wel mee maar was sws niet echt van plan om weg te rijden, tenzij er net n hekje of paaltje is, maar om met 70 door t centrum te scheuren om n wok te verkomen gaat mij ook iets te ver.
 
Niet boos worden als de antwoorden niet voldoen aan je verwachting.
waarom reageer je dit toch telkens onder allemaal topics waar je niks aan toevoegt met dit loze bericht? heel hinderlijk.

in ieder geval zolang je ergens staat zonder de sleutel erin kunnen ze je niks maken maar als je ermee loopt kunnen ze hem altijd op de roller zetten als ze je tegenkomen. maja kwestie van bougiekabel lostrekken ofzo en dan de agent zeggen dat ie niet loopt, is geen raketwetenschap
 
in ieder geval zolang je ergens staat zonder de sleutel erin kunnen ze je niks maken maar als je ermee loopt kunnen ze hem altijd op de roller zetten als ze je tegenkomen. maja kwestie van bougiekabel lostrekken ofzo en dan de agent zeggen dat ie niet loopt, is geen raketwetenschap
zon antwoord hoopte ik nou, redelijk strak plan thx voor t advies, hoop dat t nooit van pas komt mr je weet mr nooit....
 
zon antwoord hoopte ik nou,
Dat is het antwoord wat je het liefst hoort, denk ik zo.
Maar volgens mij is het zoals @gcs100 in z'n post #4.

Dus reken er maar niet op dat je wegkomt als je de sleutel niet in je contactslot hebt.
Hebben ze het vermoeden dat je hun voor de gek houdt en doet alsof de scooter niet meer start, en je treft de verkeerde agent, bellen ze een bergingsbedrijf om je scooter op te halen en af te leveren bij het politiebureau voor een technische controle.

De kosten draag jij uiteraard.
 
woonde eerst ook in zeist daar staan best vaak rollerbanken hoor
heb er tot nu toe eentje meegemaakt, was net de keer dat mn scooter echt 2 dagen geleden was omgekeurd naar geel kenteken, en dus echt 47 ging. heerlijk gevoel die agenten zien ploegen om die 2t met begrensde terugloper toen der tijd proberen hoger te krijgen dan 47. maar veder niet meegemaakt. En in Zeist zijn t ook vooral mensen op hun injectie Vespas die met moeite de 45 halen dus voor mijn gevoel zijn dr niet zoveel rollerbanken...
Dus reken er maar niet op dat je wegkomt als je de sleutel niet in je contactslot hebt.
Hebben ze het vermoeden dat je hun voor de gek houdt en doet alsof de scooter niet meer start, en je treft de verkeerde agent, bellen ze een bergingsbedrijf om je scooter op te halen en af te leveren bij het politiebureau voor een technische controle.

De kosten draag jij uiteraard.
ja hangt denk k ook af of je n chagrijnige wout tegen komt of niet, mr zou iig redelijk vervelend zijn.
 
maargoed, doe met de gegeven info wat je wilt. je komt er vanzelf wel achter.
ja komt vanzelf wel, is meer als ik op werk en school ben kan ik m dan naar huis lopen of niet als dr een roller staat. ik ga m nu gw naar huis lopen wanneer dat gebeurd, trek k de bougie dop er gw af. lijkt me beste oplossing, thx.
 
ja komt vanzelf wel, is meer als ik op werk en school ben kan ik m dan naar huis lopen of niet als dr een roller staat. ik ga m nu gw naar huis lopen wanneer dat gebeurd, trek k de bougie dop er gw af. lijkt me beste oplossing, thx.
Als dat de situatie is is het beste om hem aan een dik slot te leggen en hem te laten overnachten, maja weet niet hoe dik je scooter is en hoe fanatiek het dievengilde is waar jij vandaan komt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top