rollerbank boetes

W

wardooh

Guest
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden iets gevraagd over boetes rollerbank, maar nu ging ik maar 86 gecorrigeerd op de roller.
Maar nu is mijn vraag, word er gerekent vanaf 45 km/u, of vanaf 54 km/u ( de snelheid vanaf waar je gecorrigeerd een boete krijgt ). want als hij telt vanaf 54 ben ik maar 140 euro boete kwijt. Telt hij vanaf 45 ben ik 220 kwijt oid.

Wie kan mij verder helpen?

grtzz
 
Advertisement - register to remove this

weet je dat zeker?. Want als een scooter 61 gaat op de rollerbank, met correctie ( 55 km/u ), zit hij in het gebied van 1 tm 6 km te hard en is hij 25 euro kwijt oid.
 
anyway als het dus toch vanaf 45 word gemeten, heeft iemand ervaring met 86 gecorrigeerd :D???

hoe hoge boete hebben jullie dan gekregen?
 
correctie
in nederland word gerekend vanaf 50km/u
dus 61 op de rollen = 55 gecorrigeerd = 5km/u te hard en idd binne de 1/6 grens

maar van jouw 86 is de correctie al af dus 86 - 50 is 36 te hard...
ze gaan niet een correctie aftrekken voor de berekening en dan erna nog is ..
 
Last edited:
mwah dat zal dan alsnog rond de 230 euro zijn maargoed ik heb nog nooit eerder een bekeuring gekregen dus misschien matst de Ovj mij een beetje :$
 
maar nu heb ik nog wel een vraag: Mijn kentekenbewijs is dus ingenomen ( voertuigbewijs ) maar die andere 3 heb ik nog wel. Ook heb ik van de politie een blauw papiertje gekregen die als vervanging dient voor het voertuigbewijs voor het verkopen van de scooter.

Nu wil ik dus een nieuwe frame op kenteken gaan kopen maar kan ik er wel voor zorgen dat ik dit frame/kenteken kan laten schorsen/vernietigen zodat ik geen verzekering over dit frame hoef te betalen?
 
Gelukkig, het is een kwestie van naar het postkantoor gaan en zeggen: ik wil dit kenteken vernietigen en dan kan ik simpelweg een nieuwe frame kopen. Of heb ik hier PERSE het voertuigbewijs voor nodig? ( want die heb ik dus niet :$ )
 
Vanaf wanneer krijgt een snor een boete? want ik normaal loopt die van mij 70 en begrensd op de roller 38, en met correctie kom ik elke keer weg zonder boete. Ik neem toch aan dat het vanaf 25km/h wordt gerekend?
 
Vanaf wanneer krijgt een snor een boete? want ik normaal loopt die van mij 70 en begrensd op de roller 38, en met correctie kom ik elke keer weg zonder boete. Ik neem toch aan dat het vanaf 25km/h wordt gerekend?
Dan zit je er 1 km onder.
Die bekeuren ze pas bij 39 8P
Brommers bij 59.
Het is zo: 25 is constructiesnelheid, maar ze bekeuren pas bij 4 km overschrijding, en omdat ze een of andere regel hebben omdat ze dan te dicht bij de contructiesnelheid meten, tellen ze er nog eens 5 km bij op. En daarna 5 km meetcorrectie.
Dus 25+5+4 = 34 + 5 km meetcorrectie = 39
Bij brommers dus 20 km meer.

Leuke wetgeving hè. :D
 
Back
Top