rollen

Advertisement - register to remove this

Bart Nrg Mc2: Ik had 2 maanden geleden ook zoiets vreemds meegemaakt. Ik heb 6000km gereden met de standaard koppeling (heb ik trouwens nog) en er nog nooit afgehaald. Ineens hoorde ik een vreemd geluid en stop dus. Kijk naar m'n koppelings deksel en ja hoor: Bij mijn koppeling zat een klein rond gat, dus thuis gekomen meteen die deksel eraf en wat denk je, die moer om de koppeling vast te zetten is er gewoon afgedraaid tijdens het rijden en die moer heb gewoon een gat in m'n koppelings deksel geboord. Dan sta je pas voor een echt raadsel. Ik weet nog steeds niet hoe dat komt. Al aan verschillende dealers gevraagd, maar die weten het ook niet. Vaag hé?!
confused.gif
 
Ja, das dus kut! Je zegt koppeling, maar volgens mij bedoel je vario, toch? Mijn koppeling (achter, duz) had ook de vervelende neiging om los te lopen, maar hoe dit kon ben ik zelf achtergekomen, want.. het was nogal dom. Als ik mijn achterpoelies eraf haal, "bijvoorbeeld" voor montage van een Polini 2G he he, smeer ik het naaldlager dat in die poelies zit altijd effe. En als je je kopp. + poelies er dan weer opzet, kun je per ongeluk de schroefdraad insmeren met vet. Lomp dus! De vario ben ik nog niet achter, maar hoe kan je nou een gat boren in je carterdeksel met die moer? Dat verhaal begreep ik niet helemaal. Greetz.
 
Sorry, ik bedoel die moer voor de poelie.
Die heb een gat in me koppelingsdekesel geboord. Ik bedoel de rechtse, dus de koppeling.
Er werd een gat in die deksel geboord, doordat de moer los is gedraaid (nog steeds een raadsel hoe dat is gebeurd) en doordat die koppeling en poelie zoveel ronddraaien werd er een gat in die deksel geboord.
Ik heb een x8r-s en die heb een speciaal hard materiaal deksel. Lijkt op graniet.
Snap je het nu Bart Nrg Mc2?
 
wtf is een koppelings deksel? Bij koppelingsdeksel denk ik namelijk aan het huis wat om je koppeling zit (koppelings huis).

bedoel je de caterdeksel/carterpan ofzo?
 
Ik ga volgende week strakkere trekveertjes en lichtere rollen monteren hij trekt nou namelijk zwaar kut, zou het veel helpen??? qua trekkracht natuurlijk (nu nog originele rollen en trekveertjes)
 
hey bart theorie dat je vario tlekens losdraait:

Misshcien als je die vario monteerd, duw je de vsnaar niet helemaal naar buiten, zodat de vario als het ware tegen de "rollager/variobus" aan loopt. Oftewel als jij hem montee zit er nog spelign tussen die rolleger en half poelie. En trilt ie hem zo los?

SvR
 
Ja, Sjoerd, goed nagedacht, MAAR: hij liep echt OPEENS los na 2500km vast te hebben gezeten, dit kan echt GEEN montagefout zijn. Trouwens, bij Piaggio kan je de voorste poelie + koelvin + dat vlakke plaatje alleen op de tanden van het krukaseind krijgen als je v-snaar goed zit.... maar bedankt voor het meedenken. Greetz.
 
Back
Top