Rollen voor GY6 (Dr Pulley)

StefK17

Member
Hallo allemaal. Mijn scooter is binnenkort weer aan zijn grote beurt toe, en ik wil dan de rolletjes gaan vervangen omdat die beginnen af te vlakken. Nu heb ik vaker de rollen van Dr Pulley voorbij zien komen. Na wat informatie lezen zou het snel optrekken en hoge topsnelheid moeten bieden. Nu ben ik benieuwd welke grams rollen ik hiervan moet kopen. Ik rijd nu rollen van 6gram, topsnelheid van ongeveer 63kmph. Ik wil graag lekker snel optrekken en de topsnelheid behouden (mag altijd hoger). Ik rijd 70cc, met witte Malossi drukveer en standaard trekveertjes.
 
Advertisement - register to remove this

Ik gebruik in mijn liberty iget 8gr. Zo rijdt hij met niet al te veel toeren. Denk dat 7,5 of 7 het beste zou zijn qua snelheid.

Dr pulley raadt aan om een halve gram zwaarder te nemen dan met normale rollen, als ik het goed herinner
Post automatically merged:

Of het trouwens een merkbaar verschil maakt weet ik niet. Ze slijten iedergeval wel een stuk minder
 
Werd mij destijds aangeraden om 6grams te rijden met mijn huidige setup (standaard rollen). Dus als ik Dr Pulley rollen koop van 6,5/7 gram zou dat goed moeten zitten? Maar wil ook weer niet al te veel tops verliezen. Dus is dan 7/7.5 te zwaar?
 
ja, is dezelfde maat. Is gy6 niet hetzelfde als piaggio? 19x15.5
Post automatically merged:

Ik zie nu dat gy6 inderdaad 16x13 is. Dacht altijd dat gy6 en piaggio vrijwel identiek waren
 
Back
Top