Rollen voor Aerox en Sito Plus

scootah

Well-Known Member
Ik moet even van iemand de scooter afstellen en heb geen idee wat voor rollen ik het beste mee kan beginnen :?

setup is
aerox 1998
dr50
malossi multivar
sito plus
verstelbare koppeling (dacht hebo)gele drukveer


zit nu 6.5 in maar hij trekt niet echt hard ofzo, top is maar 75k/u op de teller.

wat is een goede richtlijn voor de setup?
een malossi vario is toch lichter dus moet je altijd zwaardere rollen erin doen dan je in een orginele zou doen of niet?
 
Advertisement - register to remove this

ff je vario afstrepen, snaar moet een paar mm onder de rand blijven, blijft ie er te ver onder moet je lichter.... makkelijker kan bijna niet ;)

Blijft toch testen maar 6,5 is best zwaar volgens mij... ik had er dacht ik rond de 3,5/4 gr in zitten.
 
vario afstrepen zegt niks , gewoon goed afstellen..

koop een aantal setjes rollen en ga testen , het is gewoon niet te zeggen wat er in moet.

verder is een dr50 al geen ideale cilinder , het afstellen is net wat lastiger en loopt tov een std cilinder ook niet beter , dus je mag hier ook niet veel van verwachten.

verder is het dus gewoon een kwestie van afstellen , en niet alleen de rollen , maar ook de drukveer , zo kun je bijv. een witte drukveer testen , maar kan ook zijn dat je juist een rode nodig bent.

je sproeier heeft hier btw ook mee te maken , deze moet ook goed afgesteld zijn.
 
Back
Top