Rollen slijten snel

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, is het normaal dat die malossi rollen snel slijten? Rij nu alweer denk ik 800 a 900 km met een set rollen en ze worden alweer vlak, rij met een 80cc en multivar op een zip
 
Advertisement - register to remove this

Heb dit met een 50cc zip iget ook met malossi rollen na 1.5k km zijn ze al weer redelijk vlak
Nu zal het met een 80cc nog sneller gaan natuurlijk.
 
Goeiedag, is het normaal dat die malossi rollen snel slijten? Rij nu alweer denk ik 800 a 900 km met een set rollen en ze worden alweer vlak, rij met een 80cc en multivar op een zip

Hoe oud is je vario? Misschien is die wel op en daardoor ook de slijtage van de rollen toe neemt.

800 - 900km is veelste weinig. Moet echt wel langer mee kunnen gaan.
 
Hoe oud is je vario? Misschien is die wel op en daardoor ook de slijtage van de rollen toe neemt.

800 - 900km is veelste weinig. Moet echt wel langer mee kunnen gaan.
uit me hoofd is ie denk ik 2 a 3 duizend km oud de multivar, maar de vario ziet er goed uit geen zichtbare vegen of voelbare, heb onlangs de gradenplaat geleiders vervangen,
Post automatically merged:

Bij mijn lokale scooterzaak gebruiken ze alleen maar deze. Gaan vgm met gemak 4 a 5k kilometer mee. Had deze eerst in mn scooter maar had ze vervangen met malossi omdat ik er van uit ging dat die beter zouden zijn.
dat zijn van die dmp rollen, heb ik zeer slechte ervaring mee
 
uit me hoofd is ie denk ik 2 a 3 duizend km oud de multivar, maar de vario ziet er goed uit geen zichtbare vegen of voelbare, heb onlangs de gradenplaat geleiders vervangen,
Post automatically merged:


dat zijn van die dmp rollen, heb ik zeer slechte ervaring mee

MKX is MOKIX geen dmp.

Heb deze ook al vaker gebruikt, hier gaan ze prima een hele lange tijd mee.
 
Zet je vario nou maar goed in elkaar voor er word geklaagd over de kwaliteit van rollen. Je weet neem ik aan dat een rolletje er maar op 1 manier in mag he? Past op 2 manieren dat weet ik, maar durf er geld op in te zetten dat jullie ze er maar gewoon indoen zonder daar naar te kijken of de boel ff goed schoonmaken. Ik gebruik al 15 jaar niks anders en nog nooit last van overmatige slijtage gehad. En al zouden ze elke 1500 of 2000 km vervangen moeten worden mag je nog in je handjes klappen als dat het enige is. Scooters opvoeren kost geld , onderhoud kost geld. Opgevoerde scooters onderhouden kost dubbel geld. Als die 12 euro in de zoveel tijd er al niet af kan kun je beter gaan fietsen
 
Zet je vario nou maar goed in elkaar voor er word geklaagd over de kwaliteit van rollen. Je weet neem ik aan dat een rolletje er maar op 1 manier in mag he? Past op 2 manieren dat weet ik, maar durf er geld op in te zetten dat jullie ze er maar gewoon indoen zonder daar naar te kijken of de boel ff goed schoonmaken. Ik gebruik al 15 jaar niks anders en nog nooit last van overmatige slijtage gehad. En al zouden ze elke 1500 of 2000 km vervangen moeten worden mag je nog in je handjes klappen als dat het enige is. Scooters opvoeren kost geld , onderhoud kost geld. Opgevoerde scooters onderhouden kost dubbel geld. Als die 12 euro in de zoveel tijd er al niet af kan kun je beter gaan fietsen
bij malossi maakt dat geen reet uit, en ja alles is schoon het carter de vario etc, ik bespaar zelf nooit op onderhoud, maar om nou te zeggen dat ie zwaar is opgevoerd? het is geen 2t die veel toeren vreet, dus vind ik het nogal vreemd dat ze nu snel vlak worden terwijl er beweert word dat die rollen slijtvaster zijn
 
Ook bij Malossi moeten ze allemaal.dezelfde kant op...
Maargoed zwaar opgevoerd valt idd wel mee met zo'n 4takt, 80cc zal allicht meer toeren draaien en dus zal alles sneller slijten. Hoe je het ook wend of keert en wat er dan ook beweerd word over slijtvaster of wat dan ook, verkooppraatjes thats it. Zou me over een setje rollen vervangen niet te druk maken als dit het enige is dat je dan afentoe zal vervangen. Hoort er nou eenmaal bij
 
of gewoon geen malossi kopen. Ze zijn duur, niet slijtvast en je wint er ook geen vermogen mee. Het is inderdaad geen grote moeite, maar waarom zou je er voor kiezen om slechtere en duurdere rollen te kopen?

En de malossi rollen zijn inderdaad niet 100% symmetrisch. Ik monteerde ze altijd allemaal in dezelfde richting maar dan verslijten ze nogsteeds in 1000km
 
Zet je vario nou maar goed in elkaar voor er word geklaagd over de kwaliteit van rollen. Je weet neem ik aan dat een rolletje er maar op 1 manier in mag he? Past op 2 manieren dat weet ik, maar durf er geld op in te zetten dat jullie ze er maar gewoon indoen zonder daar naar te kijken of de boel ff goed schoonmaken. Ik gebruik al 15 jaar niks anders en nog nooit last van overmatige slijtage gehad. En al zouden ze elke 1500 of 2000 km vervangen moeten worden mag je nog in je handjes klappen als dat het enige is. Scooters opvoeren kost geld , onderhoud kost geld. Opgevoerde scooters onderhouden kost dubbel geld. Als die 12 euro in de zoveel tijd er al niet af kan kun je beter gaan fietsen

Wat is de truuk voor het juist plaatsen? Meestal gebruik ik imitatie Pulley, maar soms ronde rolletjes. Veelal hebben deze aan 1 zijde meer koperkern zichtbaar, andere zijde meer kunststof. Welke kant moet waar?
Groet,
 
of gewoon geen malossi kopen. Ze zijn duur, niet slijtvast en je wint er ook geen vermogen mee. Het is inderdaad geen grote moeite, maar waarom zou je er voor kiezen om slechtere en duurdere rollen te kopen?

En de malossi rollen zijn inderdaad niet 100% symmetrisch. Ik monteerde ze altijd allemaal in dezelfde richting maar dan verslijten ze nogsteeds in 1000km
Dat zou best kunnen, maar andere merken klopt het gewicht vaak niet, bestek je bevoorbeeld 7,5 krijg je 8,5
 
Back
Top