rollen mix - afstand

Maups

Active Member
Mixen van Variorollen is niet verstandig. Als je het aan polini vraagt gaat het mixen van rollen alleen op bij de echte getunede blokken, op 0.10des van grammen! Als je rollen gaat mixen met verschillende grammen gaat je variateur naar de gallemiesen, zelfde effect als het loodje op je autoband. Je zou eerder kunnen experimenteren met een combi van shimringen en andere rollen. Dit was het antwoord van Polini toen ik dezelfde vraag stelde naar aanleiding van de handleidingen van de variateur.

Ook zie ik staan, tegenover elkaar plaatsen, dat is wel het slechtste idee, ten eerste het moet het dan niet 2x3 rollen, maar 3x2 rollen zijn. Bijv. 6.5, 6.9, 7.7 licht, mid, zwaar, licht, mid, zwaar! Polini raadt dit alleen aan met rolgewichten met Max 0.2 gewicht verschil ertussen (de absolute max)
 
Advertisement - register to remove this

Maups,

dit is al een zeer oud topic waar je op reageert, maar wel leerzaam
En inderdaad of zich deze mix hetzelfde gedraagt als 6,05 gram, ook al zijn ze symetrisch verdeelt, is nog maar de vraag.
Ik denk zelfs dat dit voor getunede motoren niet goed is en de reactie onvoorspelbaar.
 
Mod edit:

Heb het even aangepast.. De nieuwe berichten zijn samen gevoegd naar een nieuw topic.. Het is overigens niet de bedoeling dat je een oud topic weer omhoog trapt.. Maar bij deze is het aangepast, en mag je hier weer verder.
 
Back
Top