Rollen gewicht

Stoyanov

Member
5,9 gram is te licht. 8 gram kan volgens niemand.
de 1 zegt neem 6,9 gram in een Multivar.
Ergens anders lees ik dat veel mensen 7,5 gram gebruiken in de standaard Vario.
Weer ergens anders lees ik dat je dan erg laagtoerig rijdt, waardoor je bovenin geen trekkracht meer oer hebt.
Dat laatste herken ik wel. Vooral bij een gashername zit er dan geen fut meer in.
Mijn Kymco ND reed met de standaard Vario met standaard rollen echt ruk.
Met een Multivar met 5,9 grams (lichtere rollen dus!) reed hij heerlijk.
Weet je hoe ze dit noemen?

Keuzestress...

marcelMHR rox

Active Member
5,9 gram is te licht. 8 gram kan volgens niemand.
de 1 zegt neem 6,9 gram in een Multivar.
Ergens anders lees ik dat veel mensen 7,5 gram gebruiken in de standaard Vario.
Weer ergens anders lees ik dat je dan erg laagtoerig rijdt, waardoor je bovenin geen trekkracht meer oer hebt.
Dat laatste herken ik wel. Vooral bij een gashername zit er dan geen fut meer in.
Mijn Kymco ND reed met de standaard Vario met standaard rollen echt ruk.
Met een Multivar met 5,9 grams (lichtere rollen dus!) reed hij heerlijk.
Weet je hoe ze dit noemen?

Keuzestress...
Het geld voor de multivar dat je een gram zwaarder moet, bij een zip zit er 6,4 in dan doe je er 7,5 in, dit is dan wel als de scooter ontgrenst is anders heeft het sws weinig nut

marcelMHR rox

Active Member
Waarom wordt de Multivar voor Peugeot en SYM dan standaard verkocht met 6 gram?!

*Kijkt vertwijfeld*
doen ze ook bij piaggo 6.1 gram leveren, dit zou kunnen werken op een 50cc alleen dan in een orginele vario en niet in een multivar, daar moet een gram zwaarder in, waarom ze dat doen geen idee

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Waarom wordt de Multivar voor Peugeot en SYM dan standaard verkocht met 6 gram?!

*Kijkt vertwijfeld*
Misschien de gulden middenweg? Ze kunnen je moeilijk een hele grote vario rollen pakket erbij leveren, dan word het product veelste duur.

Ze kunnen je er ook 15 grams erin doen. Maar naar grote waarschijnlijkheid kom je met jou scooter niet eens daar in de buurt.
Post automatically merged:

doen ze ook bij piaggo 6.1 gram leveren, dit zou kunnen werken op een 50cc alleen dan in een orginele vario en niet in een multivar, daar moet een gram zwaarder in, waarom ze dat doen geen idee

Leg beiden varios maar eens op de weegschaal.. Denk dat je malossi multivar toch wel een stukje lichter weegt dan je standaard OEM vario.
Dus waarschijnlijk om dat verschil te compenseren?

Ga zelf nog wel eens die multivar 2000 eens testen op mijn piaggio new fly 4t 2v.. Voor piaggio schijnen die goed te werken.. (op peugeot maar matig)

Nadeel is de prijs (maar dan koop ik hem wel als je ooit in de aanbieding komt.
Er zit momenteel al 6.1 grams malossi rollen in.. Dus de afstelling is vrijwel het zelfde als de MV 2000.

Advertisement - register to remove this