Rollen/drukveer afstelling 70cc zip type 3(ish)

Sessa

New Member
Hey mensen,

Ik heb een Zip type 3 met (volgens mij) een blok van een 2010 zip, heb een malossi sport 70cc gemonteerd en std uitlaat vervangen door een sito+ (dat grote gilera model, lach maar). Hij loopt 93 op de teller dus lijkt me dat er brom vertanding in zit. Verder een nieuwe 17,5mm carb, polini hi-speed vario en std koppeling.

Nou heb ik al een hele tijd zitten klooien met de afstelling en had eerst een gele minarelli drukveer waarvan ik na veel lezen dacht dat dat wel de juiste drukveer moest zijn voor deze setup alleen hield hij toch erg in, dus ik alsmaar zwaardere rollen erin doen tot ik met 8,1gr rollen zat. Toen maar eens een witte minarelli drukveer geplaatst met 7,5gr rollen en hij trekt een stuk sneller naar z'n top. Daarna weer 8,1gr geplaatst en merkte weinig verschil, misschien te kort gereden om het verschil te merken tho, ga nog verder testen.

Nu lees ik van alles en iedereen heeft wel zijn eigen mening en kijk op het hele gebeuren, zo lees ik dus bijvoorbeeld dat het mogelijk moet zijn om een strakkere drukveer goed te laten rijden als je maar de bijpassende (zwaardere) rollen plaatst alleen heb ik het gevoel dat ik in het geval dat ik de gele drukveer met die logica mooi wil laten lopen ik richting de 10-11gr zou moeten gaan, klopt dit? en zou het dan niet beter zijn tegen slijtage om voor de strakkere drukveer icm zwaardere rollen te gaan om hem zo laagtoeriger te laten lopen?

Alvast bedankt voor de input. :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top