roest op cillinder wand

Daryl

Well-Known Member
ik heb me scooter een tijdje niet gebruikt en wil hem starten en doet het nie ik alles uit elkaar gehaald wat bleek nou door de roest vanb me cil wand was me benzine bruinig en daarom strartte die niet en hoe kan ik dit oplossen zonder de cillinder eraf te halen cola heel fijn schuurpapiertje laat het me horen

alvast bedankt voor de reply s Daryl

Advertisement - register to remove this

Hoe weet je dat de cilinderwand roest dan? heb je een minatuur camera-tje door het bougie-gat gestoken ofzow? Je hebt de boel al uit elkaar gehaalt en vraagt hoe je het kan oplossen zonder die cilinder er af te halen?!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat je zegt, een fijn schuurpapiertje doet denk ik wonderen, misschien kan je eerst met brillo proberen? Wel de cilinder er af halen lijkt me dan he! En ff tank schoonmaken + verversen met nieuwe benzine.

Dat kan nooit, door de olie kan er nooit vocht op je cilinderwand komen, helemaal niet als alles gewoon in elkaar heeft gezeten. Ik heb mijn scooter een maand of 4 met originele cilinder, zonder cilinderkop in de schuur laten staan (heeel vochtig) en niks roest, kan gewoon niet.

Haal em er gewoon af, droog doekje doorheen, insmeren met olie en zet em er weer op.

op mijnes zit ook een beetje roest (originele cilinder ) had ik in de schuur laten liggen...vergeten naar mijn kamer te brengen...2 kleine stukjes met roest.. ff wegpoetsen met dat spul om roest weg te halen

Back