Roest en losse kabels

Beste,

Ik wil een 2dehands scooter kopen, maar het is me opgevallen dat er roest op de uitlaat is en dat de kabels aan de achterkant van de scooters zichtbaar zijn. Zijn dit minpunten of kan dat eigenlijk geen kwaad?
 

Attachments

  • Screenshot_20221104-085348_Gallery.jpg
    Screenshot_20221104-085348_Gallery.jpg
    97.2 KB · Views: 17
Advertisement - register to remove this

Goeie morgen Mo,

roest op de uitlaat is bijna standaard bij een scooter van een aantal jaren oud.
Wat schuurpapier en een busje hittebestendige mat zwarte lak en het is weer netjes.
Wel opletten dat er geen gaatjes geroest zijn of dat je met wat plukwerk van je een vinger een gaatje kunt maken.

Wat die bedrading betreft kan ik niet goed beoordelen, de foto is van te ver weg genomen en te onduidelijk.
Mijn zoon heeft een Sym Orbit 3 en op deze plek zit bij hem de ECU en de spanningsregelaar waar een boel draden bij elkaar komen.
Naar mijn idee niet zo'n ideale plaats, als je bedenkt dat het spatwater van het spatbord eventueel ook op deze plek komen kan.
Wat ik wel zou doe is controleren of er niet aan de bedrading gerommeld is met bijvoorbeeld kroonsteentje of connectoren/verbinders die niet op een brommer horen.
Verder controleren of er geen koper van de bedrading zichtbaar is en of je nergens groene of witte oxide vorming ziet.
Eventueel de connectoren uit elkaar trekken en hier ook controleren op oxidevorming.
Niet dat oxidevorming een probleem moet zijn maar het kan als het niet verzorgd wordt wel leiden tot problemen.

Verder natuurlijk alle elektrische zaken controleren op een goeie werking.
Denk dan aan:
  • werkt de verlichting (koplamp, achterlicht, cockpitverlichting en eventueel dagrijverlichting)
  • werkt de elektrische start en draait de startmotor heel goed rond)
  • werkt je remlicht
  • werkt je claxon
  • werken de knipperlichten
  • etc....
 
Heel erg bedankt!
Ik zal erop letten dat ik alles goed controlleer voor ik de scooter koop.
Post automatically merged:

Dit is nog een foto, is de bedrading nu duidelijk?
De eigenaar zegt dat de scooter bijna nieuw is.
 

Attachments

  • Screenshot_20221104-102606_Messenger.jpg
    Screenshot_20221104-102606_Messenger.jpg
    106.8 KB · Views: 14
Last edited:
Goeie morgen Mo,

roest op de uitlaat is bijna standaard bij een scooter van een aantal jaren oud.
Wat schuurpapier en een busje hittebestendige mat zwarte lak en het is weer netjes.
Wel opletten dat er geen gaatjes geroest zijn of dat je met wat plukwerk van je een vinger een gaatje kunt maken.

Wat die bedrading betreft kan ik niet goed beoordelen, de foto is van te ver weg genomen en te onduidelijk.
Mijn zoon heeft een Sym Orbit 3 en op deze plek zit bij hem de ECU en de spanningsregelaar waar een boel draden bij elkaar komen.
Naar mijn idee niet zo'n ideale plaats, als je bedenkt dat het spatwater van het spatbord eventueel ook op deze plek komen kan.
Wat ik wel zou doe is controleren of er niet aan de bedrading gerommeld is met bijvoorbeeld kroonsteentje of connectoren/verbinders die niet op een brommer horen.
Verder controleren of er geen koper van de bedrading zichtbaar is en of je nergens groene of witte oxide vorming ziet.
Eventueel de connectoren uit elkaar trekken en hier ook controleren op oxidevorming.
Niet dat oxidevorming een probleem moet zijn maar het kan als het niet verzorgd wordt wel leiden tot problemen.

Verder natuurlijk alle elektrische zaken controleren op een goeie werking.
Denk dan aan:
  • werkt de verlichting (koplamp, achterlicht, cockpitverlichting en eventueel dagrijverlichting)
  • werkt de elektrische start en draait de startmotor heel goed rond)
  • werkt je remlicht
  • werkt je claxon
  • werken de knipperlichten
  • etc....
Is deze foto duidelijk?
 

Attachments

  • Screenshot_20221104-102606_Messenger.jpg
    Screenshot_20221104-102606_Messenger.jpg
    106.8 KB · Views: 11
Lijkt mij een nette scooter. Dit zeg ik omdat de startmotor nog mooi van glans en kleur is, en ook de laatste gaskabelbuitenmantel is mooi van kleur. Beiden zijn bij mijn Kymco's beschut en toch gecorrodeerd.
Maar zoals de 1 valt over enkele voorbeelden, kan ik mte mijn voorbeelden niet zeggen hoe goed de scooter is. Hij moet goed starten en lekker optrekken en goed klinken en, en,
Veel plezier bij de proefrit en bezichtiging,
Groet,
 
scooters hebben heel veel verschillende slangen en kabels, al helemaal als je een ecu hebt. En omdat ze toch redelijk achter het plastic verstopt zitten wordt er niet heel vaan aandacht aan besteed dit mooi te maken.. Het is lastig om te zien op de foto's. Maar het lijkt niet alsof er wat raars aan de hand is. Voor de rest ziet de scooter er uit alsof hij goed verzorgd is, optisch tenminste
 
Lijkt mij een nette scooter. Dit zeg ik omdat de startmotor nog mooi van glans en kleur is, en ook de laatste gaskabelbuitenmantel is mooi van kleur. Beiden zijn bij mijn Kymco's beschut en toch gecorrodeerd.
Maar zoals de 1 valt over enkele voorbeelden, kan ik mte mijn voorbeelden niet zeggen hoe goed de scooter is. Hij moet goed starten en lekker optrekken en goed klinken en, en,
Veel plezier bij de proefrit en bezichtiging,
Groet,
Bedankt!
Post automatically merged:

Alles goed nakijken ook de papieren en of het serienummer van het frame overeenkomt met wat er op de papieren staat.
Vraag ook naar onderhoudshistorie.
Vooral een goeie testrit maken en niet enkel een rondje rond de kerk.
Zal ik doen, bedankt voor uw reactie!
Post automatically merged:

scooters hebben heel veel verschillende slangen en kabels, al helemaal als je een ecu hebt. En omdat ze toch redelijk achter het plastic verstopt zitten wordt er niet heel vaan aandacht aan besteed dit mooi te maken.. Het is lastig om te zien op de foto's. Maar het lijkt niet alsof er wat raars aan de hand is. Voor de rest ziet de scooter er uit alsof hij goed verzorgd is, optisch
Bedankt om het te verduidelijken!
 
Back
Top