Rode Draad uit cdi, waar dient die voor (gele banana)

Status
Not open for further replies.

ErikN

Well-Known Member
Zoals titel al uitleg: Waar dient die rode draad voor die uit je CDI komt bij de Malossi binnenrotors?

Kan alle draadjes een plek geven, behalve die dus :+

Nog een kleine vraag over een killswitch aansluiten, + van killert komt op de bruine draad van de onsteking? - van killert komt bij de rest van de massa draaden/ massa punt van je onsteking?

Bedankt alvast :)
 
Advertisement - register to remove this

de kleuren zijn anders bij mij, maar eentje gaat op het frame en de ander gaat naar de eprom dus als je weet welke op de eprom aansluit kan je de ander ook wel plaatsen neem ik aan ;)

de ene draad van killswitch indd op bruine vanuit eprom aansluiten en de ander op het frame (deze hoeft dan nie perse bij de massa van ontsteking)

grtz ken & tom ;)
 
Even foto toegevoegd:

P10100021.jpg


Tom: Oranje uit CDI gaat op de + van de Bobine, dan heb ik een los kabeltej erbij (1 kant sterkertje, de andere kant een oogje) Die doe ik op de - van de Bobine. Dan komt er uit de CDI nog een Zwart kabeltje met een oogje eraan, die gaat op het frame net als die van de Bobine. En dan heb ik die rode ernog bij zitten....Wat ik dus niet weet waar die voor dient :+
 
Waarschijnlijk een nieuw type waarbij de killswitch op de rode draad bevestigd moet worden.
Zelfde principe als Hpi met die losse stekker op de cdi.


- Zwarte en Bruine draad van Stator naar Eprom.
- Oranje draad van Eprom naar het pluspunt van Bobine.
- Zwarte draad van Eprom naar Massapunt.
- Zwarte draad van Bobine minpunt naar Massapunt.

Vroegere types zet je de killswitch tussen de Bruine draad.
( tussen Stator en Eprom.)
Maakt niet uit of het vóór de stekker is ( dus Stator kant).
Of ná de stekker ( dus Eprom kant).

Dus niet tussen de Oranje draad!!
( Zoals ik hem met die aansluiting binnenkreeg van VST :| )
Dan heb je flink geld nodig om alvast een voorraad Eprom CDI's in te kopen.
 
Last edited:
denk het wel ja, vond het al een beetje beun dat je de bruine draad van de rotor moest onderbreken... probeer het maar eens :), zet iig nog geen schaar in je bruine draad!
 
Mikkel: Bedankt :)

Wieger: Ga zowiezo geen kabel door knippen, killswitch probeeren ik gewoon met de + op de rode draad, en anders prop ik hem tussen de stekker van CDI - Eprom (op de bruine draad/kant) :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top