Riya Jogg

Status
Not open for further replies.

Pokerdaan

New Member
Hallo mede scooterrijders,

Ik ga over twee weken een nieuwe riya jogg kopen.
Hij kost 1000 € inkl
Na Google kan ik er echt niks over vinden.
Het lijkt wel van stadsscooters hem alleen vekoopt.
Weten jullie iets?
Hij ziet er gelikt uit.....

mod-edit: Dit topic heeft niks te maken met een scooter blog, maar is gewoon een algemene vraag.. Hoort dus niet thuis bij scooter blogs en word dus verplaatst naar `quick forum`
 

Attachments

  • CC765420-C9B4-4F86-ACA4-E87D979F7FD6.jpeg
    CC765420-C9B4-4F86-ACA4-E87D979F7FD6.jpeg
    240.1 KB · Views: 13
  • 6016EEDE-E41B-4172-AED9-054F84E78040.jpeg
    6016EEDE-E41B-4172-AED9-054F84E78040.jpeg
    228.3 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Jawel nog ff vraagje,
Zit er op de Tweet van 2012 soms stadslicht?
Het viel op dat het licht en achterlicht gewoon aan staat. Er zit wel 'groot licht op' plus ik kan 'seinen' met dat grootlicht. Maar geen uitknop.....

Ik raak er lichterlijk een beetje van in de waro_O
 
Jawel nog ff vraagje,
Zit er op de Tweet van 2012 soms stadslicht?
Het viel op dat het licht en achterlicht gewoon aan staat. Er zit wel 'groot licht op' plus ik kan 'seinen' met dat grootlicht. Maar geen uitknop.....

Ik raak er lichterlijk een beetje van in de waro_O
Sinds enige tijd is het verplicht om het dimlicht aan te hebben op een scooter.
Ook overdag.
Veel scooterbouwers kiezen er voor om de verlichting continu aan te laten.
Vandaar er geen uit-knop aanwezig is.
 
Ik zou maar geen overhaaste beslissing nemen. Want dat heb ik ooit eens gedaan met zo`n 2ehandse china 4-takt voor 660 euro..

Na 1 week stond het ding in me tuin weg te rotten, en naar 4 jaar stond hij er nog.. 3 weken geleden eindelijk compleet weg gedaan.


Voor 1000 euro of zelf minder kan je nog beter een sym 4t kopen of een piaggio 4t zip (de laatste moet je wel goed controleren i.v.m fraude / diefstal) Koop de 2ehandse scooter liever bij een van de scooter dealer met een bekende goede naam, dan dat je ergens bij een `dozen schuiver` een aanschaf doet.




Het aantal kilometers bij olie verversing verschilt per motorblok type.. Zo kent de piaggio motoren de langste stand tijd..
Moest bij de eerste 1000km beurt de eerste inrij olie laten vervangen (bij de goedkope china scooters is dit veel lager (dacht al bij 500km) een sym bijvoorbeeld zit daar ergens tussen.. Ik weet de precieze standen niet. Maar weet dat dit zo ongeveer aan de hand is.

2de beurt was overigens voor mij bij de 5000km... Al is het wel aan te raden rond de 2500 - 3000km extra de olie te vervangen.
de 3de beurt is pas bij 10.000km.. Waarvan ik prive bij 7000km zelf een motor olie wissel ga doen (is niet zo heel moeilijk aangezien ik dit al eens gedaan heb)

Ook bij lange stilstand altijd de olie vervangen.. In die tijd van stilstand krijg je condens in het carter. En dat mengt niet zo lekker met moterolie..

Ook de olie gaat dan in kwaliteit achteruit, en de smerende werking is dan niet meer aanwezig i.c.m water.
Ok heel erg bedankt voor je post! Tnx
 
Als ik het goed heb , 4,8 Liter.
Tnx is het trouwens goed dat je je tank helemaal leeg rijdt?

Als ik het goed heb , 4,8 Liter.
Tnx BruteForce

Ik begrijp dat dealers bij 4 takten iedere 2000 a 2500km een beurt willen doen of minimaal 1 keer per jaar als je die kilometers niet haalt. Zeker bij een 4 takt is het verversen van de olie belangrijk :)
Hoi Bas

Toen ik 'm ophaalde vertelde de scooterdealer dat ie net kleine beurt had gehad.
Over 3500km moest ik terugkomen.
Is dat wel oké?
Wat vind jij en ja ik weet het het is dealer tegen Bas maar ik denk dat jij toch wat meer in en overzicht hebt.
Bedankt alvast
 
Daar heb ik over gelezen ja, zijn dat zichtbare kenmerken?
Belangrijk voor mij dit vervoer, ik overweeg een scooterverzekering te nemen met scooter pechhulp bij unive. Iemand ervaring mee?
Tnx voor je berichtje

mod-edit; @Pokerdaan graag als je iets wilt toevoegen even je oude bericht aanpassen, door de `edit` knop even te gebruik. Zodat we geen dubbelpost achter elkaar krijgen..Bij deze aangepast.


Unive is wat dat betreft ideaal. Maar ik zou als ik jou was eens op deze website kijken. Dan kan je diverse verzekeraars met elkaar vergelijken...
https://www.vergelijkscooterverzekering.nl/scooterverzekering-vergelijken
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top