Riya Jogg

Status
Not open for further replies.

Pokerdaan

New Member
Hallo mede scooterrijders,

Ik ga over twee weken een nieuwe riya jogg kopen.
Hij kost 1000 € inkl
Na Google kan ik er echt niks over vinden.
Het lijkt wel van stadsscooters hem alleen vekoopt.
Weten jullie iets?
Hij ziet er gelikt uit.....

mod-edit: Dit topic heeft niks te maken met een scooter blog, maar is gewoon een algemene vraag.. Hoort dus niet thuis bij scooter blogs en word dus verplaatst naar `quick forum`
 

Attachments

  • CC765420-C9B4-4F86-ACA4-E87D979F7FD6.jpeg
    CC765420-C9B4-4F86-ACA4-E87D979F7FD6.jpeg
    240.1 KB · Views: 13
  • 6016EEDE-E41B-4172-AED9-054F84E78040.jpeg
    6016EEDE-E41B-4172-AED9-054F84E78040.jpeg
    228.3 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Prul... in elkaar gestoken met de goedkoopst mogelijke onderdelen, slechte lagers, dichtingen, generic carbuuutje, motorblok moet je eerst etelijke keren van nieuwe olie voorzien, zodat alle bramen en metaalresten er mee uitkomen, of je rijd heel de zooi binnen de korstste keren om zeep.
Dingen zijn gemaakt om te verkopen, niet om met te rijden.
Zoek een degelijke 2dehands scooter van de betere merken, en neem iemand mee met verstand van zaken ivm scooters ;)
 
Ik twijfel ,als ie maar drie jaar ongeveer blijft rijden.
Hij had niks tweedehands staan en binnenkort moet Pokerdaan echt mobiel zijn.
Tis een gok bij eerste inspectie leek het wel degenlijk.
Tja voor 1000 euries kan je niet veel nieuws verwachten. Maar wel garantie en de dealer zit in Zaandam bij mij
Zal ie drie jaar meegaan is dus de vraag.
Wat kan ik nou doen? Of wat zal ik nou niet doen?
 
Ik twijfel ,als ie maar drie jaar ongeveer blijft rijden.
Hij had niks tweedehands staan en binnenkort moet Pokerdaan echt mobiel zijn.
Tis een gok bij eerste inspectie leek het wel degenlijk.
Tja voor 1000 euries kan je niet veel nieuws verwachten. Maar wel garantie en de dealer zit in Zaandam bij mij
Zal ie drie jaar meegaan is dus de vraag.
Wat kan ik nou doen? Of wat zal ik nou niet doen?

Volgens mij heb je de keuze al gemaakt en wacht je tot iemand nu tegen je zegt goed idee, bij jou zal je vast geen problemen ervaren. Ik zou zelf ook eerder kijken naar een 2e hands van een degelijk merk (zeker omdat je zegt dat je _echt_ mobiel moet zijn) dan iets waar je een flinke gok mee gaat nemen.
 
Ik heb nog geen keuze gemaakt het punt wat ik vind dat je nu anno 2018 wel wat van de Chinezen mag verwachten. Veel slechte reviews dateren van jaren geleden. Ik wacht nog ff af en ga Marktplaats op.
Tnx
 
Volgens mij heb je de keuze al gemaakt en wacht je tot iemand nu tegen je zegt goed idee, bij jou zal je vast geen problemen ervaren. Ik zou zelf ook eerder kijken naar een 2e hands van een degelijk merk (zeker omdat je zegt dat je _echt_ mobiel moet zijn) dan iets waar je een flinke gok mee gaat nemen.
Je hebt wel gelijk ik koop liever een goede tweedehandse. Peugeot Tweet bj2012 11235 km bij een scooterzaak heeft groot onderhoud gehad. 3 mnd Garantie en een Gratis beurt voor999€. Daar rij je nog wel tijdje mee toch?

Groetjes van Daan ik hoop dat ik beetje goed post ben onervaren?
 
Z'n Peugeot Tweet lijkt me een veel fijnere woon-werk scooter dan die Riya. Maar belangrijker ook gewoon kwalitatief beter en betrouwbaarder. Onderhoud en slijtage van onderdelen heb je altijd, maar dan wel op normale intervallen.

En je post goed hoor :)
 
Z'n Peugeot Tweet lijkt me een veel fijnere woon-werk scooter dan die Riya. Maar belangrijker ook gewoon kwalitatief beter en betrouwbaarder. Onderhoud en slijtage van onderdelen heb je altijd, maar dan wel op normale intervallen.

En je post goed hoor :)
Hoi
Als er dan zo'n 11000 km opstaan maar hij heeft groot onderhoud gehad hoeveel km kun je dan ongeveer rijden voordat ie weer een beurt nodig hebt.(ik ga er van uit dat ie goed is onderhouden.
Hmmmm is toch geen gokvraag die ik stel
 
Ik begrijp dat dealers bij 4 takten iedere 2000 a 2500km een beurt willen doen of minimaal 1 keer per jaar als je die kilometers niet haalt. Zeker bij een 4 takt is het verversen van de olie belangrijk :)
Nou ik heb een proefrit gemaakt met de Tweet, Geweldig!!! Motor klinkt stil/rustig, alles werkt, 30 km/u, je rijdt als een prins tjeeee.(ik rij nu vespa ciao wel logisch dus). Maandag ga ik hem kopen de eerste beurt is ook gratis en drie maanden garantie.
Super!!!!! Elk jaar een beurt is toch niet veel,(maar wat versta je onder een beurt....)Olie verversen moet je dat dan ook ieder jaar doen? Hmmmm denk 't wel.....sorry ik gaf ff antwoord op mijn eigen retorische vraag hahaha
 
Ik twijfel ,als ie maar drie jaar ongeveer blijft rijden.
Hij had niks tweedehands staan en binnenkort moet Pokerdaan echt mobiel zijn.
Tis een gok bij eerste inspectie leek het wel degenlijk.
Tja voor 1000 euries kan je niet veel nieuws verwachten. Maar wel garantie en de dealer zit in Zaandam bij mij
Zal ie drie jaar meegaan is dus de vraag.
Wat kan ik nou doen? Of wat zal ik nou niet doen?


Ik zou maar geen overhaaste beslissing nemen. Want dat heb ik ooit eens gedaan met zo`n 2ehandse china 4-takt voor 660 euro..

Na 1 week stond het ding in me tuin weg te rotten, en naar 4 jaar stond hij er nog.. 3 weken geleden eindelijk compleet weg gedaan.


Voor 1000 euro of zelf minder kan je nog beter een sym 4t kopen of een piaggio 4t zip (de laatste moet je wel goed controleren i.v.m fraude / diefstal) Koop de 2ehandse scooter liever bij een van de scooter dealer met een bekende goede naam, dan dat je ergens bij een `dozen schuiver` een aanschaf doet.


Ik begrijp dat dealers bij 4 takten iedere 2000 a 2500km een beurt willen doen of minimaal 1 keer per jaar als je die kilometers niet haalt. Zeker bij een 4 takt is het verversen van de olie belangrijk :)

Het aantal kilometers bij olie verversing verschilt per motorblok type.. Zo kent de piaggio motoren de langste stand tijd..
Moest bij de eerste 1000km beurt de eerste inrij olie laten vervangen (bij de goedkope china scooters is dit veel lager (dacht al bij 500km) een sym bijvoorbeeld zit daar ergens tussen.. Ik weet de precieze standen niet. Maar weet dat dit zo ongeveer aan de hand is.

2de beurt was overigens voor mij bij de 5000km... Al is het wel aan te raden rond de 2500 - 3000km extra de olie te vervangen.
de 3de beurt is pas bij 10.000km.. Waarvan ik prive bij 7000km zelf een motor olie wissel ga doen (is niet zo heel moeilijk aangezien ik dit al eens gedaan heb)

Ook bij lange stilstand altijd de olie vervangen.. In die tijd van stilstand krijg je condens in het carter. En dat mengt niet zo lekker met moterolie..

Ook de olie gaat dan in kwaliteit achteruit, en de smerende werking is dan niet meer aanwezig i.c.m water.
 
Hoi Eurokit

Bedankt voor je reactie,
Ik heb er vanaf gezien over de aanschaf van zo'n chineesje.
Je hoort er ook zoveel slechts over alhoewel anno 2018 mag je wel wat beters verwachten van de Chinezen.
Ik heb nu een tweedehandse Peugeot Tweet gekocht bij een dealer. Heeft groot onderhoud gehad en met 3 mnd garantie.
Maandag haal ik 'm op.
Tnx
 
Een peugeot kisbee is opzicht een prima scooter.. Alleen je hebt wel iets meer onderhoud aan het motorblokje. (ben zelf technisch onderlegd om een revisie te kunnen doen) En heb zoiezo meerdere blokken liggen.. Dus rijden zal die altijd wel doen.
De kappen zijn dezelfde kwaliteit van de betere scooters.. Al is het wel aan te raden om als je een nieuw zou kopen inspectie te doen naar alle montage schroeven, en bij constanteren van roest een alternatief te vinden..

Alleen bij die china scooter waar je eerst een oog op had, is compleet een wrak. Zelfs die kappen zijn echt van slecht plastic.. En dan kan je dwijlen om hem rijdend te houden, maar dan lopen de kosten zo hoog op dat dit niet meer leuk is.
 
Ja too good to be true zeggen ze.
Maar als je 'ns wist wat het heeft gekost om 'm te annuleren.
Ik had een aanbetaling van 300€ gedaan. Nu heeft ie 150€ ingehouden voor het rijklaar maken.
Woest werd ik maar hij wou notabene de politie bellen. Ik heb dus maar eieren voor mijn geld gekozen. Pfff bizar, ik heb de woordenwisseling opgenomen met mijn phone. Misschien kan ik er nog wat mee. Ik dreigde het op internet te plaatsen, zegt ie 'ik weet jou naam ook'
Zo onbeschoft tja Iraniërs (no racism)


Een Peugeot Tweet heeft een totaal ander motorblok dan een Peugeot Kisbee,.... Tweet Blok heeft een Sym Blok... het bekende 6-Deukjes blok, wat een goed betrouwbaar motor blok heeft.
Daar heb ik over gelezen ja, zijn dat zichtbare kenmerken?
Belangrijk voor mij dit vervoer, ik overweeg een scooterverzekering te nemen met scooter pechhulp bij unive. Iemand ervaring mee?
Tnx voor je berichtje

mod-edit; @Pokerdaan graag als je iets wilt toevoegen even je oude bericht aanpassen, door de `edit` knop even te gebruik. Zodat we geen dubbelpost achter elkaar krijgen..Bij deze aangepast.
 
Hoi Brute Force
Wat is de Tankinhoud nou van een Peugeot Tweet uit 2012?
Ik lees getallen variërend tussen 4 en 5.7.
Volgens het Engelstalige Service manual is het 5.7.
Is deze service manual degene die ik kan raadplegen met de correcte info?

De dankt voor het denken
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top