Riva euro 4 valt uit

Beste.. ik heb van mijn agm vx 50 ook wel bekend als Riva of Vespa lookalike de kleppen vervangen en de zittingen opnieuw ingesleten .. dus de hele boel ik mekaar en testen..
loopt goed stationair maar 1 probleem
Als ik in 1x naar half gas etc ga valt ie ineens Boem uit
Als ik het met de milimeter zachtjes opbouw maakt ie wel toeren maar valt na een kwart gas geven ook weer uit
Het motorlampje knipperd dan 6x
Volgens de foutcode zegt ie dan dat de koppelingssensor ook wel de snelheidssensor kapot is
Dat Ding doorgemeten en vervangen voor een nieuwe, Nogsteeds zelfde probleem en 6x knipperen
Ik weet het niet meer.. wie kan mij helpen?
Het is een dellorto ecs systeem met elektronische carburateur euro 4

Mvg Djim

Advertisement - register to remove this

Dat Ding doorgemeten en vervangen voor een nieuwe, Nogsteeds zelfde probleem en 6x knipperen
Djim,
hoe heb je deze sensor doorgemeten, wat waren de waardes en heb je dit vanuit het carter gedaan of vanuit de connectr van de ECU?
Ik vraag dit mdat dze melding ook kan betekenen dat er iets scheelt met de bedrading en eventueel connectoren onderweg tussen ECU en speedsensor.

Sparky bedankt voor je bericht
Ik heb de kabel doorgemeten van de sensor naar de kabelboom doorgemeten op kabelbreuken en die waren er niet, voor de zekerheid toch maar vervangen maar zonder succes
Online staat dat het ook wel eens de ecu kan zijn
Mvg Djim

Ik heb de kabel doorgemeten van de sensor naar de kabelboom doorgemeten
Maar heb je ook de kabelboom zelf gemeten, dus het hele traject van ECU connector naar de connector waar deze speedsensor op de kabelboom wordt gekoppeld?
Of beter nog inclusief aangesloten speedsensor zoals hieronder beschreven.

Multimeter op het laagst mogelijke Ohm-bereik, zwarte meetkabel op de com-aansluiting van de multiwmeter, rode meetkabel op de V- en Ohm-aansluiting van de multimeter.
Zwarte meetpen op de min-pool van de accu en rode meetpen op de goeie draad van de ECU-connector.
Welke weerstand heb je dan gemeten?

Hey sparky , sorry voor het lange wachten ik heb geprobeerd te meten maar weet niet op welke draad ik moet meten ,
Min pool lukt wel maar welke kleur moet ik meten op de ecu connector? Mvg Djim
Post automatically merged:

En heb jij toevallig een schema?

Hallo Djim,

Het schema vind je in dit draadje:
https://scooterforum.net/threads/btc-riva-injector-geen-12v.220119/#post-3597764

Zo te zien is de draad waar het om gaat, bruin/wit en loopt van de sensorconnector (VSS-sensor) naar een unit die men speedlimconverter noemt.
Onder op het schema vind je de kabelbezetting van de connector (CT11) op die unit.
Dus zwarte meetpen op de min-pool accu en rode meetpen op de bruin/witte draad van deze unit en de rest van de instellingen/meetdraadaansluitingen zoals hierboven beschreven.
Helaas weet ik niet waar deze unit zich op de scooter bevindt want dat staat niet op het schema, hiervoor heb je een service-manual nodig wat ik niet bezit.
Maar ik neem aan dat je er wel zelf uitkomt, vermoedelijk in de buurt van de ECU anders kun je proberen de gele draad te volgen van pin15 van de grijze connector op de ECU naar deze unit

Heyy sparky de scooter is gemaakt
Ik heb een paar keer met stationair niveau op het acceleratiepompje geduwd en toen ie eenmaal toeren maakte gas gegeven
3 minuten vol gas gehouden en nu is het goed
Blijkbaar moest ie even inkomen oid
Iig bedankt voor je hulp
Mvg Djim

Beetje vreemd dat de ECU dan 6x knippert.
Maar fijn dat je even terugkoppelt en dat je probleem verholpen is.
Veel plezier met je Scoot.

Ja klopt vond het ook raar
Miss dat ie geen toeren meet bij vol gas omdat ie dan uitvalt dat ie dan in storing gaat etc
Graag wil ik hem nog een x zelf uitlezen maar geen idee welke stekkers/ software ik dan nodig heb, ik heb een obd2 lezer voor auto’s maar die past er waarschijnlijk niet op haha
Mvg Djim

Misschien zat het pompje een beetje klem , of de sproeier verstopt en heb je die door met de hand te bedienen los gemaakt/ vuil erdoor door gepompt.

Ik weet dat bij sym euro 4 (ecs systeem) 6x knipperen de sensor op het vliegwiel is dat bij deze scooter ook niet het geval?

In ieder geval fijn dat het opgelost is.

Back