Riva 4t hapert bij vol gas

Status
Not open for further replies.

Emirhan

Well-Known Member
Hallo medeleden,

Mijn 4t btc riva hapert nog wel eens als ik vol gas geef. Dan komt hij of helemaal niet vooruit, of snel een beetje en dan weer helemaal niet, en dan weer wel, en dan weer niet. Als ik driekwart gas geef wil hij wel perfect, goed optrekken. Motorisch heb ik er niet superveel verstand van, dus ik vroeg me af wat jullie ervan dachten?

Ook wil hij af en toe stationair niet op stabiele toeren lopen. Heeft dit correlatie of is dit gewoon een kwestie van afstellen?

Hier zijn wat specificaties:
- Tweedehands gekocht met schade aan voorvork, frame, stuur, voorkappen etc. ongeveer een maand geleden.
- Onderhoud doe ik zelf
- KM stand 6800 (heeft laatste grote beurt bij eigenaar gekregen bij 4600 km)
- BJ 2018 okt.
- Motorisch heb ik er helemaal niet aan gezeten.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Mvg,
Emirhan
 
Advertisement - register to remove this

Benzine tank uitspoelen, benzine leidingen nakijken (mits slechte kwaliteit deze vervangen)
Tussenzet filters verschonen voor een nieuwe.

En de carburateur ultrasone laten reinigen en het spruitstuk eens nakijken op haarscheurtjes, of scheuren.. (die spruitstukken drogen na een bepaalde tijd uit en dan komen er scheuren in, waardoor er dus valse lucht van buitenaf aangetrokken kan worden.

Als ik je raad mag geven, vertrouw nooit, maar dan ook nooit wat de vorige eigenaar eraan gedaan heeft aan onderhoud. Want je kan je er soms er heel goed eraan vergissen.. Ook al hebben ze bonnetjes erbij.. Vaak worden de bonnetjes wel getoond, met een heel lul verhaal erbij en dan blijkt het achteraf toch slechter eraan toe te zijn..

Raad je ook aan om ook direct het motor olie niveau na te kijken of dat hij goed staat en dus niet te laag staat.
Daarnaast weet je ook niet hoe lang een scooter stil heeft gestaan.. Bij stilstand zou ik altijd de motor olie zelf nog eens vervangen. Overigens raad ik je dit ook direct meteen aan zodat je niet straks voor een probleem staat en de motor niet meer wilt lopen..

Maar beste is om een beurt te geven als je iets van een ander overkoopt.. Zodat je zeker weet dat alles goed zit en je er met vertrouwen erop kan gaan rijden.
 
Benzine tank uitspoelen, benzine leidingen nakijken (mits slechte kwaliteit deze vervangen)
Tussenzet filters verschonen voor een nieuwe.

En de carburateur ultrasone laten reinigen en het spruitstuk eens nakijken op haarscheurtjes, of scheuren.. (die spruitstukken drogen na een bepaalde tijd uit en dan komen er scheuren in, waardoor er dus valse lucht van buitenaf aangetrokken kan worden.

Als ik je raad mag geven, vertrouw nooit, maar dan ook nooit wat de vorige eigenaar eraan gedaan heeft aan onderhoud. Want je kan je er soms er heel goed eraan vergissen.. Ook al hebben ze bonnetjes erbij.. Vaak worden de bonnetjes wel getoond, met een heel lul verhaal erbij en dan blijkt het achteraf toch slechter eraan toe te zijn..

Raad je ook aan om ook direct het motor olie niveau na te kijken of dat hij goed staat en dus niet te laag staat.
Daarnaast weet je ook niet hoe lang een scooter stil heeft gestaan.. Bij stilstand zou ik altijd de motor olie zelf nog eens vervangen. Overigens raad ik je dit ook direct meteen aan zodat je niet straks voor een probleem staat en de motor niet meer wilt lopen..

Maar beste is om een beurt te geven als je iets van een ander overkoopt.. Zodat je zeker weet dat alles goed zit en je er met vertrouwen erop kan gaan rijden.
Heeft de scooter na aankoop wel eens goed gereden, zo ja hoe lang?

Excuus voor mijn inactiviteit,

Hij trok valse lucht vanaf het spruitstuk, en i.c.m. een vieze carburateur liep hij zo raar. Ik heb de carburateur schoongemaakt en een nieuwe spruitstuk erop gezet. Loopt nu perfect.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top