rito krukas probleem

tupac_shakur121

tha P*I*M*P*
ey ik ben bezig een blokkie op tebouwen van een runner.
in dit blok zit een rito krukas, en een malossi multivar.
nou is het probleem: die rito als heeft niet over de volledige lengte spiebanen maar alleen op bepaalde stuken.
als ik de vario via de normaale manier erop zet(waterpompring+opvulbus) dan pakt hij hem niet op de spiebanen.
nou heb ik dus die opvulbus eruit gehaalt en dan past die vario opzich wel maar dan komt het volgende probleem: dan komt de graden schijf voor de helft op spiebanen teliggen. nou heb ik dus de bus van de vario 1mm verlengt met 2 kleine ringetjes precies even breed als de bus. dan ligt de gradenschijf ook mooi op de spiebanen maar hou ik ongeveer 3tot 4 milimeter ruimte tot de variomoer.
mijn vraag is: kan het geen kwaad dat ik dit zo moet opvullen met ringetjes? en is der iemand die het zelfde probleem had
het is een beetje onduidelijk misschien allemaal maar heb ook ff paar foto's gemaakt:
iZa37276.jpg

k7r37387.jpg

Advertisement - register to remove this

ik denk dat je je druk maakt om niks , je moet gewoon de vario erop zetten zoals het hoort , als je m dan vastdraait zit ie gewoon vast , bij bijv. peugeot en honda zitten helemaal geen spiebanen , dus zodra je m vastdraait zit ie goed.

melf #50 said:
ik denk dat je je druk maakt om niks , je moet gewoon de vario erop zetten zoals het hoort , als je m dan vastdraait zit ie gewoon vast , bij bijv. peugeot en honda zitten helemaal geen spiebanen , dus zodra je m vastdraait zit ie goed.
ja klopt helemaal al de andere merken krukassen zijn precies hetzelfde!!!

melf #50 said:

nee ik maak me niet druk om nix want hij heeft al gelopen met die ring erachter en dan maakt die een heeeeeeel raar geluid en hij komt ook haast niet voorruit, omdat die vario natuurlijk doorslipt op de krukas. maar heeft verder niemand dit probleem al eens gezien met een rito krukas

tupac_shakur121 said:
nee ik maak me niet druk om nix want hij heeft al gelopen met die ring erachter en dan maakt die een heeeeeeel raar geluid en hij komt ook haast niet voorruit, omdat die vario natuurlijk doorslipt op de krukas. maar heeft verder niemand dit probleem al eens gezien met een rito krukas

het KAN niet doorslippen op de krukas..

of je draait m gewoon niet goed vast....

je draait m uiteindelijk vast op de plaat , de moer drukt tegen het kickstartrondsel aan , deze tegen de koelvin , deze weer tegen de variobus en die op zijn beurt de gradenplaat aandrukt en dus zo alles vastzet , de speibanen boeit dan niet.

Hebo en Polini assen zijn helemaal glad , die komen ook vast. dus gewoon vastzetten , dan moet het gewoon goed zitten.

melf #50 said:
je draait m uiteindelijk vast op de plaat , de moer drukt tegen het kickstartrondsel aan , deze tegen de koelvin , deze weer tegen de variobus en die op zijn beurt de gradenplaat aandrukt en dus zo alles vastzet , de speibanen boeit dan niet.

Hebo en Polini assen zijn helemaal glad , die komen ook vast. dus gewoon vastzetten , dan moet het gewoon goed zitten.

ok tnx. ik ga het ff proberen en laat het jullie weten

Back