rijden zonder rijbewijs en verzekering

tomoscrosser

Well-Known Member
Hoi, ik ben 15 jaar.we hebben een groepje met brommertjes, daar rijden we mee op braakliggend terrein, dus geen openbare weg.de brommers zijn niet verzekerd en we hebben geen rijbewijs.als we naar het terrein toegaan lopen we naast onze brommertjes.
We zijn gewaarschuwd door een agent, hij zei dat we een volgende keer een boete krijgen van 370 euro krijgen als we daar weer aan het rijden zijn. Maar dat is toch alleen als je op de openbare weg rijd?
 
Advertisement - register to remove this

als het een afgesloten eigen terrein is van iemand die jou toestemming heeft gegeven om daar te rijden kan hij je niks maken , maar als je vervolgens met je brommer het hek uit loopt over de stoep naar huis kan hij je bekeuren omdat je geen verzekering hebt want dan mag je brommer niet op de openbare weg (of stoep) ook al rij je niet mag hij je nog bekeuren ..
 
Nee, we hebben geen toestemming. Er staat een hek rond het terrein, maar er 1 hek open. Er heeft een fabriek gestaan, nu komen er binnenkort huizen, maar nu ligt er alleen een weg en een groot stuk zandterrein. Maar hoe komt de agent aan 370 euro? Ik vind dat wel heel veel.
 
Verzeker je scooter gewoon kan ook zonder rijbewijs net als dat je hem op je naam kan zetten ga er lekker mee rijden als je niet te veel opvalt kan je tog zonder rijden deed ik ook altijd
 
Back
Top