Rijden zonder accu?

Status
Not open for further replies.

smonjirez

Well-Known Member
Hey mensen,

Ik heb een malaguti Phantom waarvan ik momenteel de kappen aan het overspuiten ben.
Maar gezien ik een nieuwe uitlaat had wou ik hem toch alvast afstellen, gewoon zonder kappen erop. Wel zo handig.

Nu mijn vraag; mn accu zit in mijn voorkap bevestigd (beenschild), waardoor de accu er nu ook uit is. Kan ik hem nu gewoon starten, met de 2 losse draadjes apart afgetaped en rijden, of moet ik ze verbinden of kan het uberhaupt niet zonder accu?

Vraag het toch liever voordat ik weer wat vernachel, heb al ene keer nieuwe stator moeten aanschaffen vanwege stomme kabelboom ;).
 
Advertisement - register to remove this

Als je een CDI hebt niet.
Weet niet of een Phantom dat heeft btw.

Ja phantom heeft een CDI, gewoon minarelli horizontaal blok.
En ja ik heb toch geen elektrische start dus ;).

Maar goed; omdat de meningen blijkbaar verschillen; kán het?
 
Ja phantom heeft een CDI, gewoon minarelli horizontaal blok.
En ja ik heb toch geen elektrische start dus ;).

Maar goed; omdat de meningen blijkbaar verschillen; kán het?

Hmm...
De CDI werkt naar mijn mening op stroom.
En als je CDI kapot is, zoals ik bij mijn 1e leerscooter had, dan doet hij het ook niet.
Dus dat weet ik niet zeker.
Had je geen CDI gehad, dan had ik durven zeggen dat ie het doet, vanwege je kickstart.
 
waarom is hier nog een discussie over?
je scooter start gewoon zonder accu gewoon aankicken en rijden met die hap
je accu hélpt wel met starten maar maakt niet uit, je kan er gewoon mee rijden
 
waarom is hier nog een discussie over?
je scooter start gewoon zonder accu gewoon aankicken en rijden met die hap
je accu hélpt wel met starten maar maakt niet uit, je kan er gewoon mee rijden

Ik wil niet veel zeggen, maar jij gaat nu in principe door met de discussie, jy beweert dat het kan.


Je kunt het ook gewoon proberen. Ik weet niet of het schade aanricht, denk van niet. Dus dan is deze discussie heel niet nodig... Gewoon testen ;).
 
w8 ff, ik zal het wel aan mn neos vragen die al 3 maanden met accu losgekoppelt staat...

"Start jij zonder accu?"

*kick* Vroem vroemmmmm

"mooi, dankje"


@TheRamon loop niet zo te blaten als je het niet weet, is me al vaker opgevallen... :rolleyes:
 
w8 ff, ik zal het wel aan mn neos vragen die al 3 maanden met accu losgekoppelt staat...

"Start jij zonder accu?"

*kick* Vroem vroemmmmm

"mooi, dankje"


@TheRamon loop niet zo te blaten als je het niet weet, is me al vaker opgevallen... :rolleyes:

Kijk, dáár heb ik nou wat aan!
Reacties als "het kan VAST wel, het gaat VAST niet kapot", nee daar heb ik niets aan, ietsjes te groot risico om "zomaar" wat te proberen ;).

En no shit dat je CDI op stroom werkt, maar er is een klein verschil tussen stator-aangedreven en accu-aangedreven ;).

Anyways, thanks, dan ga ik binnenkort weer lekker knallen ^^.

Oja btw, discussies gaan áltijd door zolang er alleen maar GEDACHT word en niemand het zéker weet ;).
 
Ik rij ook al een half jaar met mijn Aerox zonder accu..
watmoet je dr mee ze gaan tog vanzelf leeg,+ is meer geweicht en de brommer start altijd met de kickstart.:D
 
Nog een bevestiging van mijn kant, ik rij al ruim anderhalf/2 jaar rond zonder accu ;) geen problemen mee gehad. Gwoon kicken en knallen :W
Zorg wel dat je de draden die je normaal op de accu monteerd goed isoleerd, zodat deze niet in contact met elkaar kunnen komen.
 
Last edited:
Nog een bevestiging van mijn kant, ik rij al ruim anderhalf/2 jaar rond zonder accu ;) geen problemen mee gehad. Gwoon kicken en knallen :W
Zorg wel dat je de draden die je normaal op de accu monteerd goed isoleerd, zodat deze niet in contact met elkaar kunnen komen.

Komt goed, ingewikkeld met schilderstape ;)
/close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top