Rijden/trainen op circuit met scooter

hans1991

Well-Known Member
hallo,

Na dat ik afgelopen zomer een setje sava slicks voor mijn streetmagic had aangeschaft is met dit zo goed bevallen dat ik hier nu dmv een pia/mina motor de street wat serieuzer wil verbouwen en met enige regelmaat op een circuit zou willen rijden.
nu is mijn vraag: is dit ergens mogelijk en zo ja is hier nog een bepaald regelement voor.

bvd
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij zijn er bij sommige kartcircuits mogelijkheden tot vrij trainen. Ik weet niet precies hoe dat zit. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen? De SOBW organiseert nog scooterraces, waarschijnlijk weten de aangesloten rijders meer over de vrije trainings mogelijkheden buiten de racedagen om?
 
Vrij trainen kan op sommige kartbaantjes wel , mits je aan bepaalde eisen voldoet natuurlijk , o.a. geluid. Ook moet je vaak even een kleed meenemen om onder de scooter te kunnen leggen. Emmen is vrij makkelijk wat betreft op de baan rijden , sommige kartbanen zullen wat minder open zijn voor mensen zonder licentie. Junior track in Assen mag je officieel niet zonder licentie rijden. Wel zullen de data wat beperkt zijn denk ik. Emmen is redelijk vaak vrij voor trainingen , daarvoor moet je gewoon even bellen wanneer het kan. Het reglement word in dit geval dus door de kartbanen bepaald. Wil je meedoen met wedstrijden (veel leuker overigens) kom je bij de Sobw uit , dan mag je dus overal trainen zonder gezeur zegmaar. Alleen niet met een streetmagic bij de scooterklasse als ik me niet vergis.
 
Voor te trainen doen ze zowiezo niet moeilijk.

Je kan ook nog trainen in Marche en Famenne. Dat is ook in belgie. Zijn wel alleen franstalig daar.

Voor een wedstrijd bij de sobw mogelijk wel. Zou je hun een mailtje voor moeten sturen.
 
Marche en Famenne is tot op heden nog open, maar de hele zaak staat daar te koop. (kartcircuit, paintball, vervallen zwembad en restaurant toren al wordt die laatste wel apart verkocht dacht ik)

Bij de meeste 'race bonden' moet het blok conform het gehomologeerde model van de scooter zijn. Dus pia of mina blok onder een streetmagic mag niet.
 
Back
Top