Rieju RR vraagjes

Mitch.

Member
Beste ,

Ik heb van de week mijn eerste brommer opgehaald! :grinning:
Nu loopt mijn brommer 90 en ik vindt dit voor waar ik woon erg hard, (Stad veel rollerbanken).
Nu vindt ik het niet erg om het risico te lopen om een boete en wok te krijgen maar deze zijn fors hoger dan die van bijvoorbeeld 55-60km/u boetes.

Ik wil dus gaan kijken of ik door middel van tandwielverhouding hem kan afvoeren.. er zit nu 13 / 48 op, als ik 11 / 52 zou pakken zou dit veel schelen?


Ook had ik een vraagje over tanken, er zat eerst een oliepompje op maar deze is verwijderd, nu zit ik te denken hoeveel 2t olie ik bij mij tank moet gooien, de jongeman van wie ik hem kocht deed altijd 1/30 1/40 zei hij.. Dit lijkt mij erg hoog? Hij rookt ook erg veel uit de uitlaat.. Kan ik niet beter 1/50 doen?

Bedankt voor alle antwoorden!
Info:
Rieju RR 2005 2takt

Groet,
Mitch
 
Advertisement - register to remove this

Hoi Mitch,

1:30 vind ik erg vet. Als hij erg rookt uit de uitlaat dan houd dat zeker verband. Als je naar 1:50 gaat zou ik wel even kijken welke setup je nu hebt en hoe de kleur van de bougie is (en die even in de gaten blijven houden).

Met de voorgestelde tandwielverhouding wordt inderdaad de overbrenging een stuk korter. Ik zou eerst gewoon 1 tandwiel doen, bv al voor van 13 naar 11 gaan. Dan kan je daarna altijd nog het achtertandwiel doen.
 
Hoi Mitch,

1:30 vind ik erg vet. Als hij erg rookt uit de uitlaat dan houd dat zeker verband. Als je naar 1:50 gaat zou ik wel even kijken welke setup je nu hebt en hoe de kleur van de bougie is (en die even in de gaten blijven houden).

Met de voorgestelde tandwielverhouding wordt inderdaad de overbrenging een stuk korter. Ik zou eerst gewoon 1 tandwiel doen, bv al voor van 13 naar 11 gaan. Dan kan je daarna altijd nog het achtertandwiel doen.
zou naar 11 al wat schelen? en een prop erbij?, brommer is nml niet meer orgineel en db killer is er uit gehaald door vorige eigenaar :)rolleyes:) dus maakt een rot herrie. Is wachten op politie :p
 
1:30 mengen ze meestal niet eens met race setups, dat is echt veel te vet.

beste voor je is 1:50
 
Back
Top