richtlijn/advies voor 80cc zip 4t 2v setup

Stefanvroom

New Member
Richtlijn/advies voor de setup die ik in gedachten heb.

(Deze post is geedit, omdat ik niet onnodig nieuwe posts wil maken over mijn zelfde setup)

Ik heb de setup een beetje aangepast sinds alle recente suggesties.

- Malossi vario
- Malossi nokkenas
- Ducat cdi geel gezaagd
- Malossi delta clutch (witte trek & drukveren)
- Sproeier 84 (gaat naar 86)

Ik heb nu het gene waarme ik zit, en ik een kleine hulp richtlijn kan gebruiken.
Wat werkt goed samen?

Ik wil een mooie top (hoeft niet harder dan 85) maar vooral een hele harde optrek.
Ik weet niet wat goed samenwerkt..

Ik heb nu 6.1gr rolletjes die hem best snel naar 70 trekken zonder enkele dip. Geen overtoeren.
Ik heb gelezen dat een malossi torque driver & malossi secundaire vertanding mijn optrek nog veel harder kan maken. Maar dan vraag ik me af welke rolletjes hierbij handig zijn? Ik zit te denken aan 6,5 (omdat 6,1 al heel goed loopt), of 7.2gr.

En tevens natuurlijk ook of dit niet flink gaan lijden aan top snelheid.

Mijn vraag is dus ook of dit verhaal met de torque driver & secundaire vertanding klopt, of het de acceleratie echt flink verbeterd, en wat dan mijn beste optie zou zijn met rolletjes zonder flink te lijden onder top snelheid.

Van harte bedankt iedereen voor de suggesties!

Afstellen is proberen, logisch! Daarom vraag ik ook puur en alleen om richtlijnen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik geloof dat ik hier wel 100Km/u top uit haal met 0-80 erg rap zonder dip sowieso.
Of zeg ik nu iets heel geks?
Dat ga je niet redden met een 4-takt en maar 80cc.
Mijn Kymco Like 125cc liep met pijn en moeite 106 op het klokje die bij deze snelheid ook nog eens +/-10 km te veel aangaf.

Wil je snel, haal je motorrijbewijs en koop iets fatsoenlijks, je bent immers oud genoeg, toch?
 
geen delta,geen 24 mm carb en geen sport uitlaat.oh en over cdi neem ducati grijs of nog duurder van top performance.je haalt nooit 100.zoek een 100 cc zip blokje die rijdt nog beter.
Bedankt voor je reactie. Hoezo geen delta & geen andere carb? Sport uitlaat weet ik, neemt wat kmh af. Heb je bij deze setup enig idee wat een hele harde optrek zou kunnen geven? Welke druk & trekveren en rolletjes?
 
Bedankt voor je reactie. Hoezo geen delta & geen andere carb? Sport uitlaat weet ik, neemt wat kmh af. Heb je bij deze setup enig idee wat een hele harde optrek zou kunnen geven? Welke druk & trekveren en rolletjes?

Carb is overkill.
Delta clutch gaat niet goed lopen op een 4takt. (is te licht)
Sport uitlaat (ding is meer voor de sound en de looks, maar slechter voor je performance.
 
Lol echt? Welk filmpje?

De meeste van die gasten zijn een beetje popi jopie, denken dat ze echte pro's zijn, omdat ze een beetje van scooters weten. Misschien ook omdat ze vooral zaken doen met jonge gastjes.

Maar als ze het dan over daadwerkelijk technische dingen gaan hebben, en je luistert er naar als automonteur, word het heel snel duidelijk dat ze gewoon geen idee hebben hoe het echt werkt.
 
Eens met de eerdere reacties. Beperk je tot 80cc, nokkenas, multivar en cdi. Dat rijdt echt prima.

Als het nog harder moet motor of tweetakt.
Zeker, dat is wat ik nu heb en dat rijd inderdaad al lekker vlot.
Post automatically merged:

Ik heb mijn vraag geedit (dus kleine bump).

Excuus aan moderators als dit niet de bedoeling is/mag.
 
Back
Top