Richtingaanwijzer uitval Agm Flash

Jan70

Member
Goedendag,

Ik heb een agm flash (2012) gekocht en heb een probleem met mijn richtingaanwijzers links.

Soms doen ze het wel, en soms doen ze het niet. Dit geldt voor de hele linkerkant, voor en achter.
Rechterkant werkt prima en de rest van de verlichting ook. Als ik wat rommel (heen en weer beweeg) aan de bedrading onder de wielkap rechtsachter, gaan ze branden of juist uit. Op dit moment brand het weer (na wat gerommel) maar heel comfortabel voelt dit natuurlijk niet.

kan iemand mij misschien vertellen welke kleuren de bedrading van de richtingaanwijzers hebben. Ik zie veel witte blokjes en kabelschoentjes met bedrading en kleuren maar een richting om te zoeken zou fijn zijn.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb geen schema van jouw scooter maar bij de AGM Fox is de kleur oranje.
Vaak gebruiken fabrikanten dezelfde kleuren voor de diverse functies en modellen.
 
Dank je wel! wordt deze oranje draad gesplit naar beide kanten, of specifiek naar links voor en achter?
Ik heb nu alleen foto's bij de hand maar zie i.d.d een oranje draad lopen. Ik zal gaan proberen te volgen waar hij naar toe gaat en vandaag komt
 
Normaliter komt deze oranje draad van je richtingaanwijzerschakelaar en wordt dan gesplitst naar je linker voor en linker achter knipperlicht.
 
Nee op de oranje draad staat een knipperspanning als je de richtingaanwijzerschakelaar in de linker stand hebt gezet.
Deze spanning komt NIET direct van de accu maar deze knipperspanning komt uit je knipperrelais die direct voor je richtingaanwijzerschakelaar zit.
Het knipperrelais krijgt wel spanning direct van de accu.
 
Top, klinkt ook logisch aangezien de lamp anders altijd zou blijven branden lijkt me? dank je wel voor de duidelijke uitleg.
 
Back
Top