Richting aanwijzers

Dennisdb

New Member
Hoi, ik heb laatst een puch zip type 3 uit '97 gekocht en mijn richting aanwijzers blijfen branden. Is het verplicht voor de keuring dat ze knipperen ja of nee?
 
Advertisement - register to remove this

Nee, je moet alleen richting kunnen aangeven. Dat kan je ook doen met je handen.. anders even op de rdw site kijken
 
Nee is niet verplicht
Dit lijkt me toch een sterk stuk als dit waar is.

Als de typegoedkeuring van jouw scooter type en bouwjaar is afgegeven met gemonteerde knipperlichten moet die volgens mij ook goed werken.
Niet knipperen is dus niet goed werken.

Het zal wel ergens op de RDW site staan dat er een bepaalde datum voor geldt wanneer wel en wanneer niet verplicht maar naar mijn inziens als ze gemonteerd zitten moeten ze werken.

Maar waarom risiko lopen zoek de fout en repareer het gewoon!
Voor een paar Euro is de boel weer in orde, geen gedoe bij een eventuele keuring, geen gedoe met politie en veiiger voor jezelf.

By the way, op deze Puch zitten daar nog de originele knipperlichten op met gloeilampen of heeft de vorige eigenaar er LED op gezet?
Indien dit laatste, wel een relais kopen dat geschikt is voor LED.
 
Last edited:
Het zal wel ergens op de RDW site staan dat er een bepaalde datum voor geldt wanneer wel en wanneer niet verplicht maar naar mijn inziens als ze gemonteerd zitten moeten ze werken.

klopt, heeft te maken met de afgiftedatum wat er wel en iet op moet zitten of werken
 
Back
Top