Ribben op krukaswang

hoog opgevoerde 1 cilinder turbo motor?

over 2 takt gesproken

crankmod1147724840.jpg
 
precies dat bedoel ik nou, ook gericht naar de booster. Maar zou het effect merkbaar zijn? en wat voor invloed hebben de verschillende ribvormen en afmetingen? OF zou het alleen merkbaar zijn op testbanken die tot 0.0001 pk meten

edit, en dan nog meer mierenneukerij, zou een aerodynamische drijfstang ook helpen ?zodat het mengsel nog minder tegen gehouden word
 
Hellracer_89 said:
precies dat bedoel ik nou, ook gericht naar de booster. Maar zou het effect merkbaar zijn? en wat voor invloed hebben de verschillende ribvormen en afmetingen? OF zou het alleen merkbaar zijn op testbanken die tot 0.0001 pk meten

edit, en dan nog meer mierenneukerij, zou een aerodynamische drijfstang ook helpen ?zodat het mengsel nog minder tegen gehouden word
heb je weleens van een ovale drijfstang gehoord. scheeld ook nog eens gewicht
 
Je spoelsnelheid word hierbij wel 'versneld' ten opzichte van een egale wang, Denk ook niet dat je mengsel word vertoort,Altans op een hoorg toerental niet

De groote of het oppervlakte van de ribben is niet van belang in dit geval denk ik ,
 
als carters en alles word gepolijst , om een goede flow te hebben , gaat een geribbelde krukas meer negatieve dan positieve gevolgen hebben denk ik , de flow gaat niet rap naar de spoelers kunnen omdat de krukas ze toertjes laat draaien in het carter , er word ook mengsel naar de spoelers geduwd , maar ook naar alle andere kanten ... , tegennwerking van de binnenflow van het mengsel ook mss dan
 
de negatieve gevolgen zijn dat ji de smering die in jou benzine zit wegtrekt van je drijfstang met als resultaat vastloper van de lager van de krukaspen
 
g_samsonsr said:
de negatieve gevolgen zijn dat ji de smering die in jou benzine zit wegtrekt van je drijfstang met als resultaat vastloper van de lager van de krukaspen

als je goed op de foto kijkt zie je dat het juist naar de drijfstang toe wordt "geduwd".

en btw alles polijsten wil niet zeggen dat de flow verbeterd. daar zijn de meningen over verdeeld.
 
volgens mij zijn de 'schoepen' op de wangen van die foto te klein. Eens de handel 14 krpm draait zal het wrs zelfde effecten geven als een mooi geslepen wang.
 
Hmm lijkt mij juist niet, ik bedoel, hou jij je vinger maar eens langs een snel draaiend schuurpapiertje, of een sneldraaiend vlak oppervlak..

Of het voordeel zal opleveren kan ik niet zeggen..
 
In mijn ogen is zoiets dus echt wel prestatie-inhoudend.
Het mengsel heeft op deze manier veel (meer) weerstand.
Bespaar je de tijd zou ik zegge..
 
Back
Top