This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

RHQ/Power 1 krukas

KreVaN

Sappert de Sap
Hallo mensen,

Ik zit met het volgende dilemma:

Ik heb 2 krukassen liggen een RHQ en een Power 1. Ik zit nu dus te twijfelen welke krukas er in gaat. Het betreft een Piaggio blok met volgende setup.

Polini Evo 70 (oude type)
HR2
Recht spruit
Keihin 28
Hpi 2004
Overrange
ed.

Nu zit ik dus te denken of ik voor Power 1 ga, met dus minder krukas gewicht. Of een RHQ met meer gewicht. Ik dacht als het volgende ik monteer de Power 1 en kan eventueel me Rotor zwaarder maken met een plaat. Bijv alla malossi.

Ik wil graag jullie mening hierover weten zodat ik verder kan brainstormen.
Alvast bedankt.
 
ik zou liever het gewicht in het midden van een draaiend iets hebben dan aan de buitenkant van het draaiend iets ...

hoe meer gewicht en hoe verder van het middelpunt af hoe meer een onbalans meespeeld ..
 
melf #50 said:
ik zou liever het gewicht in het midden van een draaiend iets hebben dan aan de buitenkant van het draaiend iets ...

hoe meer gewicht en hoe verder van het middelpunt af hoe meer een onbalans meespeeld ..

Leg dat eens uit? Als je een krukas met zwaardere wangen neemt dan zwaait ie toch harder door? en anders wordt alles in het geheel tegengehouden doordat het gewicht rondom zit dat remt dan toch juist af. Maar met zwaardere wangen komt ie wel minder snel op toeren? Of zie ik dat verkeerd, ben namelijk niet egt thuis in krukassen.
 
jij vraag twaar je het best massa kan hebben, op de krukas of aan de rotor kant. Melf bedoelt dat je als je die zwaardere krukas gebruikt je het gewicht op een betere plek hebt zitten ipv van aan het eind van een krukas, aan de rotor dus.

quote op jbb
 
Nou wat ik precies bedoel:

Met de power 1 zal ik waarschijnlijk een betere gasreactie hebben. Simpelweg omdat de krukas ligter is. Volgens mij heb ik hier voordeel mee.

Maar de rhq is zwaarder dus inprinciepe als dat op gang is zal het langer door gaan zeg maar. Ik hoop dat ik het zo goed uitleg.

Dus mijn vraag min of meer wat ik het beste kan gebruiken volgens jullie, in de theorie dan. Natuurlijk is het niet precies te zeggen. Maar om het te testen is het ook bijna niet te doen blok in en uitelkaar. Omdat de meting niet echt nauwkeurig is.

En met die plaat bedoelde ik als de massa te weinig is dit als oplossing te gebruiken zeg maar de zelfde plaat als bij malossi wordt geleverd.
 
het is gewoon echt een kwestie van testen , eigenlijk meer waar jij de beste resultaten mee haalt en wat in het verleden goed is bevallen , het is echt niet te zeggen wat voor jou beter is...
 
ik neem aan dat het een sprint blok wordt?
In dat geval zou ik voor de power1 as gaan. Het is gewoon een super mooi asje, evenals de rhq, en als je het over eindsnelheid e.d. gaat hebben kan je ook een andere vertanding er inzetten waardoor je harder gaat op het einde..De HD-sonic rijd ook met een power1 asje overigens..en die gaat prima van het begin tot het einde
 
Dan is het de vraag hoe wil jij je scooter. Eentje die wat harder rijd of eentje die wat feller is, maw wat harder trekt en iets minder hoge top heeft. Maar ook dat kun je met andere vertanding(-sverhoudingen) combineren
 
Jongens denken jullie nu echt serieus dat dit zo op de weg te merken valt? Ik denk van niet.
En nog snap ik het niet om een lichtere krukas te monteren en daarna weer te gaan verzwaren.
 
Ronnie said:
Jongens denken jullie nu echt serieus dat dit zo op de weg te merken valt? Ik denk van niet.
En nog snap ik het niet om een lichtere krukas te monteren en daarna weer te gaan verzwaren.

Snap ik ook niet, want dat remt alleen maar af, alleen de wangen van de krukas spelen in dat geval een rol en als je een zwaardere rotor monteerd dan gaat dat tenkoste van toerental en gasreactie
 
Het is natuurlijk voor een sprinter.

Maar ik heb de keuze tussen power 1 en rhq allebij liggen. Ik denk dat ik voor de power 1 ga, maar dan zonder plaat. Bedankt voor de info.
Ik laat hem open mocht iemand nog nuttige info hebben of weteswaardigheden hoor ik het graag.

Bedankt