revisie voorvork

Advertisement - register to remove this

Originally posted by jeroenvankimmenade
Wie kan mij helpen.(heb 2 vraagjes)
-hoe krijg ik mijn voorvork uit elkaar?
-wat moet ik vervangen aan keringen en dergelijke?

Dit gaat om een aprilia rally voorvork

Voorvork uit elkaar (Dit is bij mijn Sr, weet niet of de rally helemaal hetzelfde is maar zal dr wel veel op lijken) --> Voorwiel eraf, dan bij je kroonstuk links en rechts, aan beide kanten dus, een bout losdraaien (waar de poten zeg maar in geklemd zitten), dan moet je een borg ring weg halen (beide poten weer) dat zit zeg maar om het gedeelt van de vorkpoten wat aan de bovenkant van je kroonstuk uitsteekt. Dan kunnen je poten uit het kroonstuk.
Dan kan je je voorvork vanaf de boven kant open maken doormiddel van het verwijderen van een circlipie wat onder een rubberen dop zit.Dan voorzichtig je vering in drukken en schiet je veer dr uit. (Dan kan je eventueel de olie verversen door de ouwe eruit te laten lopen, en nieuwe erin doen. Wel opletten dat je er niet te veel in doet, en ook in beide evenveel. De hoeveelheid die erin moet staat in je onderhouds boekje als het goed is.) Dan moet je het gedeelte van je vork wat op en neer gaat eruit trekken, dan zie je als het goed is een keering zitten, deze zit ook weer vast met een borg ring. Borg ring los, ouwe keerring eruit, nieuwe erin. En om het weer vast te zetten, wat hier boven staat, maar dan van achter naar voor.
Suc6
 
Originally posted by jeroenvankimmenade
thanks,
maar bij mij zit er maar aan 1 kant een bout en als ik die eraf draai dat zie ik geen circlipje zitten ik kan het stukje draadeind wat uitsteekt wel in drukken?
Ik begrijp het niet helemaal. Aan de boven of onderkant? En heb je nou wel al je poten los gekregen of niet?
Suc6
 
heb ze nog niet los en dat boutje zit aan de bovenkant
Heb al geprobeerd om de opten eruit te draaien en dat boutje los te draaien maardat hielp beide niet.
Die poten moeten er namelijk uit om dat er een roestplekje opde linkse zit.
En daar door veert ie wat minder goed
 
Ja ik heb het zelfde probleem... Ik krijg die poten er dus ni uit... Ik breng hem naar de dealer die kan het... Ik denk dat je daar ook wel wat info kan halen om te vragen hoe en wat...
 
Back
Top